خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان درنماز عید فطر این شهر تاکید کرد:

شأن لباس روحانیت حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۷۱

امام جمعه کاشان گفت: وحدت، ثبات و امنیت ایران اسلامی مرهون ائمه معصومین و به بر کت ولایت مطلقه فقیه است که باید قدر این نعمت بزرگ را دانست و از آن پاسداری کرد.

ایلنا: امام جمعه کاشان گفت: وحدت، ثبات و امنیت ایران اسلامی مرهون ائمه معصومین و به بر کت ولایت مطلقه فقیه است که باید قدر این نعمت بزرگ را دانست و از آن پاسداری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌ نماز عید سعید فطر در گلزار شهدای دارالسلام گلابچی این شهرستان با اشاره به ناآرامی‌ و درگیری‌ها در کشورهای اسلامی همسایه ایران اظهار داشت: در حالی توطئه و دخالت آمریکا و صهیونیست‌ها در ناآرامی‌های کشورهای اسلامی عراق، بحرین، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان همچنان ادامه دارد که ایران اسلامی به برکت ائمه اطهار و ولایت مطلقه فقیه دارای امنیت، ثبات و وحدت منحصر به فردی است که باید قدر این نعمت‌های بزرگ دانست و از آن پاسداری کرد.
وی همچنین به آغاز به کار دولت جدید نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در ۲۴ خردادماه سال جاری و در حماسه سیاسی خود رئیس جمهوری را برگزید که دارای اصالت، انصاف و شجاعت بوده و فردی مدیر، مدبر، با تقوا، با تجربه و آگاه به مسائل داخلی، خارجی، بین‌المللی و جهانی است و این سرمایه بزرگی است که برای ملت ایران حاصل شده است.
نماینده ولی‌فقیه در کاشان در ادامه مردم را شایسته خدمات بیشتری دانست و تصریح کرد: مسئولان و مدیران قدر این ملت فداکار، مخلص و متدین را بدانند و اهتمام خود را برای انجام خدمت‌رسانی بهتر به آنان به کار گیرند.
نمازی در بخش دیگری از سخنان خود به پایان ماه مبارک رمضان و تبریک برای یک ماه روزه‌داری و عبادت و مناجات پروردگار نیز اشاره کرد و بیان داشت: روزه‌داری، عبادت و مناجات در این ماه برای مسلمانان توفیق‌هایی ناشناخته و غیر قابل وصف است و پاکی و طهارتی ‌که در این ماه برای اهل صیام حاصل شد دستاوردی بزرگ و ارزشمند محسوب می‌شود.
وی بیان داشت: فلسفه ماه مبارک رمضان این است که خداوند انسان‌ها را در این یک ماه تمرین، تربیت و پرورش بدهد تا در بقیه ماه‌های سال از آموزش‌هایی که در این ماه دیده است استفاده کند.
امام جمعه کاشان وجود استغفار، توبه، پاکی، تقوا، تلاوت قرآن، ذکر و مناجات، رسیدگی و توجه به نیازمندان، آشتی با بندگان و اجتناب از گناهان را از جمله آداب و عادت‌های پسندیده در این ماه و به عنوان دستاوردهایی بزرگ قلمداد و عنوان کرد: شیطان در کمین و مترصد سرقت کالاهای ارزشمند آسمانی است پس مبادا یک ماه شب زنده‌داری، مناجات، تشنگی و گرسنگی این ماه را با یک غیبت از دست بدهیم.
نمازی، ماه رمضان را ماه ذکر، مناجات و استغفار از گناهان دانست و با اشاره به اینکه سیئات، حسنات را از بین می‌برد ابراز داشت: نباید پرونده نیکی‌ها و حسنات پس از ماه عبادت و بندگی بسته شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از برنامه‌های ارزشمند صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تمامی شبکه‌های رسانه ملی در این ماه، برنامه‌های بسیار مفید و متنوعی را پیرامون معرفت‌شناسی، اخلاقی، اجتماعی ارائه کرد که باید این روال برای هدایت نسل جوان در تمامی‌ ماه‌های سال تداوم داشته باشد.
نمازی در عین حال استفاده از لباس مقدس روحانیت در فیلم و سریال‌های رسانه ملی را بسیار حساس و خطرناک خواند و اذعان داشت: رژیم گذشته با وجود اینکه مخالف اسلام و روحانیت بود اما یک بار جرأت نکرد از از این لباس مقدس به عنوان سوژه در سریال‌ها و فیلم‌ها استفاده کند.
عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، لباس روحانیت را یادگار پیامبر اکرم (ص) در تاریخ اسلام و تشیع دانست و گفت: عمامه و عبا لباس اختصاصی پیامبر اکرم (ص) اسلام بوده و به عنوان تاج فرشتگان آسمان‌‌ها محسوب می‌شود هر چند که برخی در این لباس قدر و قداست آن را نمی‌دانند.
نمازی، همچنین لباس روحانیت را دارای قداست ویژه‌ای در تاریخ اسلام و تشیع خواند و تأکید کرد: نباید هنرپیشه‌ای که از الفاظ سبک و رفتاری که در شأن روحانیت نیست استفاده می‌کند از این لباس استفاده کند.
وی متذکر شد: با وجود اینکه پیش از این نیز در رابطه با برخی از مسائل از جمله حجاب و عفاف و اختلاط زن و مرد نامحرم در صدا و سیما تذکراتی داده شده است اما رعایت نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز