خبرگزاری کار ایران

محمد جعفر محمد زاده:

خبرنگاری، نه یک حرفه که رسالتی پایان ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۵۴

خبرنگاری، حرفه و شغل نیست؛ فرا‌تر از آن نوعی «رسالت» و گونه‌ای هدایت و مدیریت خواست‌ها و نیازهای جامعه است. بر‌ترین بندگان خدا، پیام‌آوران او بوده‌اند.

 محمد جعفر محمد زاده با انتشار متنی فرارسیدن روز خبرنگار را تبریک گفت:

به گزارش ایلنا،متن پیام تبریک محمد زاده بدین شرح است:

برنگاران، هواداران دانایی و روشنگری‌اند؛ همانان که خداوند بر قلم ایشان سوگند خورده است؛ خداوندی که جز به پدیده‌های با عظمت سوگند نمی‌خورد. همانان‌اند که حقیقت را بازتاب می‌دهند و بذر خوبی‌ها را می‌پراکنند و از این حیث، رسالتی پیامبروار دارند؛ همانان که در روزگاری نه چندان دور، بیرق بیداری و آگاهی بر دوش افکندند و در نگارش خبر از خون خویش مایه گذاشتند.

خبرنگاری، حرفه و شغل نیست؛ فرا‌تر از آن نوعی «رسالت» و گونه‌ای هدایت و مدیریت خواست‌ها و نیازهای جامعه است. بر‌ترین بندگان خدا، پیام‌آوران او بوده‌اند. همانان که از پس سال‌ها تزکیه و تقوا و مرارت و مجاهدت به افتخار خبررسانی نایل آمدند و کسوت نبوت درپوشیدند. خبرنگار، بیرق چنین رسالتی را بر دوش دارد.

رفعت جایگاه خبرنگار از منظر فرهنگ اسلامی آنگاه به راستی تحقق می‌یابد که به اخلاق و منشِ پیام‌آوری آراسته باشد. در این صورت است که بالا‌ترین شأن و جایگاه از آن خبرنگار خواهد بود.

امروز و از پس قرن طوفان‌زده گذشته، رسانه‌های بومی و منبعث از فرهنگ و تمدنهای اصیل در جای جای جهان در حال رشد و رویشند. رسانه‌هایی که در روزگاری نه چندان دور در شرایط تقلید از جوامع غربی‌زاده شدند، ‌ امروز به برکت بیداری ملت‌ها روی در مسیر خودباوری و هویت‌یابی دارند و فرا‌تر از آن به الگو‌ها و روشهایی نو برای گفتگو با مخاطبان بومی می‌اندیشند.

در چنین شرایطی چشم انداز رسانه‌های کشور، حرکت به سوی تهذیب و تعالی رسانه‌ای متناسب با ارزشهای الهی است؛ افقی که جز با قلم توانای خبرنگاران متعهد و حق جو ترسیم نخواهد شد. اگر امروز از مسئولیت رسانه‌ای سخن می‌گوییم، جلوه‌گاه آن قلم خبرنگاران و تعهد خبری آنهاست و اگر به تهذیب رسانه‌ای و گسترش چ‌تر فرهنگ بر صفحات مطبوعات و خبرگزاری‌ها امید می‌بندیم، عنصر اصلی و بنیادین آن، قلم خبرنگاران است.
قلم خبرنگار، وجدان بیدار جامعه‌ای است که علاوه بر هویت ملی با آرمانهایی فرا‌تر از خاک و خون پیوند دارد. تقارن شمیم عید رمضان را با روز خبرنگار که روز «اِنباء» و پیام‌رسانی است؛ با این امید گرامی می‌داریم که قلم خبرنگاران کشورمان همواره در مسیر حق جویی، شایستة سوگند خداوند و امانت اعتماد ملت باقی بماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز