خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کردستان خبر داد:

مصالحه و سازش 67 درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۲۵

طرح مکنا با هدف ارتقاء کیفیت خدمات رسانی نیروی انتظامی در استان اجرا می‌شود/ تحقیقات نشان داده است بسیاری از جرائمی كه مجرمان مرتكب شده‌اند، بر اثر عدم رعایت موازین ایمنی یا سهل‌انگاری مردم و خانواده‌ها بوده است.

ایلنا: رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کردستان از مصالحه و سازش 67 درصد پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان در 4 ماه گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، حسین چراغی امروز دوشنبه 14 تیرماه جاری در جمع خبرنگاران استان در سنندج، خدمات مشاوره‌ای پلیس را عاملی موثر برای كاهش وقوع جرم در جامعه دانست و اظهار داشت: هدف از ایجاد مراكز مشاوره و مددكاری در نیروی انتظامی، كاهش میزان وقوع جرم در جامعه بوده كه با تمهیدات انجام گرفته از سوی ناجا، این مهم تا سطح کلانتری‌ها توسعه یافته است.
وی با ارائه آماری از عملكرد مركز و دوایر مشاوره استان در چهار ماهه نخست امسال گفت: در این مدت دو هزار و 271 پرونده به مراكز، دوایر مشاوره و مددكاری اجتماعی کلانتری‌های استان مراجعه کرده‌اند كه با تلاش مستمر كارشناسان دوایر مشاوره كلانتری‌ها در سطح استان، یک هزار و 516 پرونده آن برابر با 67 درصد منجر به صلح و سازش شده است.
چراغی تصریح کرد: بیشترین دلیل مراجعه به مركز مشاوره مربوط به اختلافات خانوادگی با 65 درصد، نزاع و درگیری 20 درصد، مسائل حقوقی 10درصد و 5درصد بقیه مربوط به ازدواج،شغلی،فردی،تربیتی،روانی و... است.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کردستان از رشد 10 درصدی پرونده‌ها در زمینه سازش نسبت به سال گذشته در استان خبر داد و افزود: حضور شهروندان در مراکز مشاوره نیروی انتظامی، حاکی از افزایش اعتماد مردم به پلیس، مشاوران و مددکاران کلانتری‌های سطح استان بوده و کاهش پرونده‌های ارسالی به دادسرا و دادگاه خود دلیل این مسئله است.


اجرای طرح مکنا در کردستان
سرهنگ چراغی در ادامه سخنانش از اجرای طرح مکنا در کردستان خبر داد و گفت:طرح مکنا با هدف ارتقاء کیفیت خدمات رسانی نیروی انتظامی در استان اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: تکریم مردم از وظایف اصلی نیروی انتظامی است و کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، پلیس راهور و... از جمله مکان‌هایی است که مردم بیشتر به آن‌ها مراجعه دارند که در این راستا طرح مدیریت کیفیت یا مکنا در دستور کار پلیس قرار گرفته است.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه طرح مکنا در سال 89 در کشور پایه ریزی و عملیاتی شد،ادامه داد: این طرح در محورهای خوشایند سازی محیط کار برای مراجعه کنندگان، کارکنان نیروی انتظامی، بهبود روش‌ها و یکسان سازی اقدامات در حوزه کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و پلیس‌های تخصصی مورد توجه قرار گرفته است.
چراغی یادآور شد: ساماندهی وضعیت خودروها و موتورسیکلت‌ها، بررسی وضعیت نگهداری متهمین و توسعه فضاهای اسلامی در کلانتری‌ها از دیگر مواردی بود که همزمان با اجرای طرح مکنا مورد توجه قرار گرفت.


بسیاری از جرائم ناشی از سهل انگاری مردم است
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان داده است بسیاری از جرائمی كه مجرمان مرتكب شده‌اند، بر اثر عدم رعایت موازین ایمنی یا سهل‌انگاری مردم و خانواده‌ها بوده است.
چراغی در پایان سخنانش به نقش برنامه‌های پیشگیرانه در کاهش وقوع جرائم در هر جامعه‌ای اشاره کرد و گفت: در بحث پیشگیری اجتماعی اطلاع رسانی اصحاب رسانه بسیار مهم است و می توانند با آگاه‌سازی مردم در حوزه پیشگیری از جرائم، نقش مهمی را در کاهش وقوع پیوستن جرائم و برقراری امنیت در حوزه‌های مختلف ایفا کنند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز