خبرگزاری کار ایران

در مسجد ارگ یزد عنوان شد؛

انتقاد شدید حائری شیرازی از پرداخت‌های هنگفت و مجوز واردات خودرو به بازیکنان

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۶۴

آن کس که مرحوم شهید شوشتری و 40 نفر دیگر را با انتحار به شهادت رساند، شب تا صبح گریه می‌کرد تا موفق به این انتحار شود/ پرداخت های سنگین به بازیکنان و صدور مجوز برای واردات خودرو در حالی صورت می گیرد که برای مثال زندگی جانبازان ما معطل مقادیری خیلی کمتر از این هاست.

ایلنا: آیت الله محی الدین حائری شیرازی از پرداخت‌های هنگفت به بازیکان فوتبال انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا از یزد، این استاد حوزه علمیه شب گذشته در مراسم سخنرانی بمناسبت شب ۲۷ ماه مبارک رمضان در مسجد ارگ یزد با اشاره به اینکه انسان‌ها باید برای دست یابی به سعادت آخرت از فرصت زیستن در این دنیا بهره گیرند و زحماتی را متحمل شوند، گفت: وقتی در هوای گرم، آشامیدن را برای خود حرام می‌کنیم و اعضاء و جوارحمان روزه می‌شوند، طبیعی است در آخرت این روزه‌ها یاریگر انسان خواهند بود.

وی گفت: آداب دین تبدیل کردن «رحمت رحمانی» به «رحمت رحیمی» است که در این میان کار شیطان تبدیل کردن رحمت رحمانی به غذب خداوند است.

وی در تعریف رحمت رحمانی هم گفت: رحمت رحمانی، همین نعماتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و می‌توان با آن به سعادت آخرت رسید یا عذاب را برای خود فراهم کرد.

حائری شیرازی با توضیح آیه «صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَلَا الضَّالِّینَ» گفت: «ضالین» نیت بدی ندارند ولی گول خورده‌اند ولی «مغضوب» افرادی هستند که بدجنسی می‌کنند.

وی افزود: آن کس که مرحوم شهید شوشتری و ۴۰ نفر دیگر را با انتحار به شهادت رساند، شب تا صبح گریه می‌کرد تا موفق به این انتحار شود! فکر می‌کرد وقتی از دنیا می‌رود حوری بهشتی او را در بغل می‌گیرد ولی وقت رفت دید آن حوری آتش است! که این افراد مصداق ضالین و گول خورده‌اند.

وی سپس گفت: الذین انعمت علیهم بدان معناست که آن‌ها نه افراد را گول می‌زنند نه گول می‌خورند! همچنانکه امام راحل نه بازیگر بود نه بازی خور بود! امام می‌گفت رحمت رحمانی را خرج رحمت رحیمی خود کنید.

حائری شیرازی همچنین درباره نحوه امر به معروف و نهی از منکر هم گفت: انجام این فریضه باید به گونه‌ای باشد که تاثیر گذار باشد. باید با افراد صمیمی و رفیق شد تا او نصیحت شما را بعنوان یک توصیه خیرخواهانه بپذیرد.

این استاد حوزه با بیان اینکه اگر کسی کاری را برای خدا انجام دهد اخلاقی خوش پیدا می‌کند، گفت: اگر کار برای دنیا باشد اخلاق تضعیف می‌شود. نمی‌شود اخلاق بد باشد ولی کار برای خداوند باشد. کسانی که اخلاقی خوب ندارند عاقبت نیت را هم از دست می‌دهند.

حائری شیرازی گفت: در مقطعی به مسئولان ورزش گفتم بیایید ورزش فوتبال خود را بسیجی کنید، بسیجیان را فوتبالیست کنید با‌‌ همان نیتی که به جبهه می‌رفتند! بطوریکه اگر جوانان طرفدار یک فوتبالیست می‌شوند، به او نگاه کنند و بگویند آن فوتبالیست نماز اول وقت خوان است و بدین واسطه جوانان به این سمت و سو می‌روند.

آیت الله حائری با بیان اینکه باید در عرصه فرهنگ و هنر هم تحولاتی بنیانی رخ دهد، گفت: اگر هنرمندان ما اول وقت بخوانند، چقدر از جوانان بدین واسط به این سمت و سو ترغیب می‌شوند؟ اگر برای خدا فعالیت هنری کنیم، اگر برای خدا گل بزنیم چه تاثیراتی در جامعه خواهد داشت؟

وی سپس با انتقاد از پرداخت‌های هنگفت به بازیکنان فوتبال گفت: پرداخت‌های سنگین به بازیکنان و صدور مجوز برای واردات خودرو در حالی صورت می‌گیرد که برای مثال زندگی جانبازان ما معطل مقادیری خیلی کمتر از این هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز