خبرگزاری کار ایران

مقتدی صدر از صحنه سیاست کنار کشید

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۳۴

یکی از نزدیکان مقتدی صدر گفت که رهبر جریان صدر تصمیم به کناره گیری از سیاست و دوری كامل از عرصه سیاسی عراق گرفته است.

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر از صحنه سیاست کنار کشید و دفتر خود را در نجف بست.
به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، یکی از نزدیکان مقتدی صدر گفت که رهبر جریان صدر تصمیم به کناره گیری از سیاست و دوری كامل از عرصه سیاسی عراق گرفته است.
این منبع افزود که صدر علت چنین اقدامی را بی‌توجهی برخی عناصر وابسته به وی به منافع و مفاسد و نیز در دست گرفتن سلاح توسط این عناصر دانست.
منبع نزدیک به صدر که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد که مقتدی صدر به علت اوضاع کنونی عراق در سایه سکوت سیاستمداران و نزاع میان آن‌ها که سکوت در مورد مصالح ملت عراق به شمار می‌رود، دچار سرخوردگی شده است.
این منبع همچنین گفت که صدر کناره‌گیری از صحنه سیاسی عراق را با بستن دفترش در اعتراض به اوضاع آشفته عراق مورد تاکید قرار داد.
این در حالی است که جمعه شب درگیری شدیدی با استفاده از سلاح‌های سنگین و سبک میان جنبش «جیش المهدی» وابسته به جریان صدر به رهبری مقتدی صدر و گروه «اهل الحق» به رهبری «شیخ قیس الخزعلی» که از جریان صدر جدا شده، در شهرک «صدر» در شرق بغداد به وقوع پیوست که در نتیجه آن تعدادی از دو طرف کشته شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز