خبرگزاری کار ایران

میزبانی موفق دلیل اعطای میزبانی هندبال۲۰۱۵ بود؛

ارمیان: نگاه ASSF به ورزش مدارس ایران متحول شده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۷۲

با حضور فعال ایران در مسابقات آسیایی دانش آموزان و رویكردهای عنوان شده از سوی فدراسیون كشورمان، نگاه فدراسیون ورزش مدارس آسیا (ASSF) به ایران كاملا متحول شده است.

سرپرست فدراسیون ورزش مدارس كشور گفت: با حضور فعال ایران در مسابقات آسیایی دانش آموزان و رویكردهای عنوان شده از سوی فدراسیون كشورمان، نگاه فدراسیون ورزش مدارس آسیا (ASSF) به ایران كاملا متحول شده است.

به گزارش ایلنا، فرشید ارمیان با بیان این مطالب اظهار داشت: در نشست سالانه كمیته فنی و اجرایی فدراسیون ورزش مدارس آسیا (ASSF) كه در كشور هنگ كنگ و با حضور كشورهای عضو و رئیس جدید این فدراسیون آقای لوئیك از چین برگزار شد به عنوان عضو كمیته فنی و اجرایی و كشور عضو فدراسیون آسیایی حضور یافتیم كه ماحصل آن برای ورزش دانش آموزی ایران بسیار مفید بود.

سرپرست فدراسیون ورزش مدارس كشور از حضور مسئولان فدراسیون جهانی ورزش مدارس به عنوان میهمانان ویژه در این نشست خبر داد و افزود: حضور آقایان آندره دلپین رئیس و یان كولن دبیر كل فدراسیون جهانی ورزش مدارس (ISF) در این نشست فرصت مناسبی برای تعاملات بیشتر فدراسیون ورزش مدارس ایران با آنها بود كه به نتایجی بسیار خوبی نیز انجامید.

ارمیان با بیان اینكه در این نشست سالانه، میزبانی های رضایتبخش ایران در رقابتهای والیبال دانش آموزان آسیا در ارومیه و فوتبال دانش آموزان آسیا در تهران مورد تمجید قرار گرفته تاكید كرد: پس از ارائه گزارش كشورهای میزبان از مسابقات سال2013، تقویم بازی های دانش آموزان آسیا تا سال2015 مورد بررسی قرار گرفت كه به دلیل میزبانی‌های موفق ایران طی سال های اخیر، میزبانی هندبال دانش آموزان پسر زیر 18سال آسیا در سال2015 به ایران داده شد.

وی به سخنرانی خود در نشستی جانبی كه به درخواست كمیته فنی و اجرایی با موضوع نگاه دین اسلام به ورزش و همچنین برنامه های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان در ایران انجام شده بود نیز اشاره كرد و گفت: این سخنرانی در حضور كلیه اعضاء كمیته فنی و اجرایی، هیات رئیسه ASSF، رئیس و دبیر كل ISF و معلمان تربیت بدنی محلی در سالن كنفرانس كمیته ملی المپیك این كشور برگزار شد كه با توجه به ارائه پاورپوینت‌هایی در این خصوص و بیان موضوعاتی چون تعریف دین اسلام، نگاه اسلام به انسان، ورزش در ایران باستان و اهداف و ماموریت‌های تربیت بدنی ورزش دانش آموزی ایران و... به شدت مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

ارمیان افزود: باز شدن بسیاری از مسائل برای اعضاء و تبیین نوع نگاه ویژه دین اسلام به ورزش و توجه به ورزش بانوان در ایران باعث شگفتی و تحسین شركت كنندگان در این سخنرانی بود كه در میان سئوالات انتهایی بسیار به چشم می آمد. ضمن اینكه كلیپی از آثار باستانی ایران و ظرفیت های گردشگری و نیز فعالیت های ورزش دانش آموزی ایران به نمایش درآمد كه باعث هر چه بیشتر شناختن كشور ما از سوی برخی از معلمان تربیت بدنی هنگ كنگ شده بود.

سرپرست فدراسیون ورزش مدارس كشور همچنین به پیام وزیر آموزش و پرورش در خصوص لزوم ركن، شور و قطب شدن ورزش دانش آموزی ایران در آسیا اشاره كرد و تاكید كرد: با رهنمودهایی وزیر محترم آموزش و پرورش و راهكارها و دید وسیع كیومرث هاشمی معاون محترم تربیت بدنی و سلامت وی از سال2010 در دهمین مجمع سالیانه ASSF به عضویت كمیته فنی و اجرایی فدراسیون ورزش مدارس آسیا هم درآمده ایم و حضور فعالی در این رابطه داشته ایم.

تیم‌های ورزش دانش‌آموزی ایران طی سال‌های اخیر به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اند كه به طور مثال در بخش پسران قهرمانی در مسابقات هندبال2010 ماكائو، قهرمانی در مسابقات دوصحرانوردی 2011 مغولستان، قهرمانی والیبال2011 ارومیه، قهرمانی بسكتبال 2012 چین و در بخش دختران نیز دومی رقابت‌های دوصحرانوردی 2011 مغولستان و سومی والیبال 2011ویتنام در رقابت‌های فدراسیون ورزش مدارس آسیاASSF به دست آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز