خبرگزاری کار ایران

سمیعی خبر داد:

كاهش هشت درجه ای دمای گلستان طی روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۴۴

این كاهش دما از روز دوشنبه هفته جاری تا اواخر روز سه شنبه این هفته ادامه خواهند یافت/ توجه به بارش‌های سیل آسا، وقوع سیل و آب‌گرفتگی معابر در برخی از مناطق استان محتمل خواهد بود.

ایلنا: مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت بر اساس اطلاعیه و اخطاریه هوا‌شناسی استان و کشور با ورود جو ناپایدار به استان دمای گلستان کاهش هشت درجه‌ای خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، قاسم سمیعی گفت: این کاهش دما از روز دوشنبه هفته جاری تا اواخر روز سه شنبه این هفته ادامه خواهند یافت.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش با توجه به ورود این سامانه ناپایدار به استان طی این روز‌ها، احتمال بارش رگبارهای موقت ناگهانی و رعدو برق در استان دور از انتظار نیست.

سمیعی یادآور شد: با توجه به بارش‌های سیل آسا، وقوع سیل و آب‌گرفتگی معابر در برخی از مناطق استان محتمل خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه ناپایدار تا اواخر روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و از اوایل روز چهارشنبه هوای استان آفتابی تا بخشی نیمه ابری خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی افزود: طی اخطاریه‌ای از طریق نمابر و پیامک به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداران و شهرداران تابعه استان اعلام شد تا از آمادگی لازم برای مدیریت حوادث احتمالی برخوردار باشند.

سمیعی تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به هماهنگی و تعامل مناسبی که بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جریان دارد، مشکلی در این شرایط به وجود نیاید. ‌

وی با اشاره به ماه‌های مردادماه و شهریورماه به عنوان تلخ‌ترین روزهای استان در زمینه وقوع بلایای طبیعی، گفت: با هوشیاری و تعامل مردم با دستگاه‌های اجرایی می‌توان از تاثیرات مخرب حوادث کاست.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مردادماه یادآور خاطرات تلخ استان طی سال‌های گذشته است که وقوع سیلاب‌های متعدد لطمات مالی و جانی بسیاری به شهروندان گلستانی وارد کرده است.

سمیعی ادامه داد: با هوشیاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان و مردم می‌توان از بروز خسارات سنگین ناشی از سیلاب‌های احتمالی به تاسیسات زیربنایی و اماکن مسکونی جلوگیری کرد یا از تاثیرات مخرب آن کاست.

وی متذکر شد: دستگاه‌های اجرایی عملیاتی در شرایط کنونی می‌توانند، لایروبی رودخانه‌های داخل شهر و پاکسازی پل‌های در مسیر سیل‌های احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

این مسئول گلستانی، بر توجه مردم به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های صادره از سوی هوا‌شناسی استان و کشور تاکید کرد و افزود: بی‌توجهی به این اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها ممکن است نتایج دردناکی در پی داشته باشد.

سمیعی اضافه کرد: هم اکنون هوای گلستان بین ۳۰ تا ۲۷ درجه خواهد بود و از فردا این دما کاهش نزولی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز