خبرگزاری کار ایران

در گفتگوی تلفنی با وزیر امورخارجه سودان صورت گرفت:

ابراز تأسف صالحی از عدم حضور عمرالبشیر در مراسم تحلیف

کد خبر : ۹۴۴۰۷

جمهوری اسلامی ایران اقدام و عزم سودان برای حضور در مراسم تحلیف را به مثابه حضور واقعی این كشور در این مراسم تلقی و نسبت به این موضوع قدر دان است.

وزیر امور خارجه كشورمان در تماس تلفنی با علی كرتی وزیر امور خارجه سودان، ضمن بیان مراتب تشكر و تقدیر رئیس جمهوری كشورمان از عمر البشیر، از بروز شرایطی كه منجر به عدم تحقق حضور رئیس جمهوری سودان در مراسم تحلیف رئیس جمهوری كشورمان گردید، ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایلنا، علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه كشورمان یكشنبه شب در تماس تلفنی با علی كرتی وزیر امور خارجه سودان، ضمن بیان مراتب تشكر و تقدیر آقای دكتر روحانی رئیس جمهوری كشورمان از آقای عمر البشیر، از بروز شرایطی كه منجر به عدم تحقق حضور رئیس جمهوری سودان در مراسم تحلیف رئیس جمهوری كشورمان گردید، ابراز تاسف کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری كرد كه روسای جمهوری دو كشور به زودی از نزدیك با یكدیگر دیدار و گفتگو داشته باشند.

صالحی همچنین تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران اقدام و عزم سودان برای حضور در مراسم تحلیف را به مثابه حضور واقعی این كشور در این مراسم تلقی و نسبت به این موضوع قدر دان است.

علی كرتی وزیر امور خارجه سودان نیز ضمن تبریك انتصاب جناب آقای دكتر روحانی بر اهتمام كشورش نسبت به حضور در مراسم انتصاب تحلیف تاكید و از بروز شرایطی كه منجر به فراهم نشدن حضور آقای عمر البشیر در اینم مراسم گردید، ابراز تاسف کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری كرد كه روسای جمهوری دو كشور مذاكرات و گفتگوهای خود را بطور حضوری در تهران و خارطوم دنبال کنند.

لازم به ذكر است كه بر اساس بیانیه صادره از سوی دولت سودان روز گذشته در جریان سفر عمر البشیر رئیس جمهوری سودان به كشورمان به منظور حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهوری، عربستان سعودی اجازه عبور هواپیمای حامل رئیس جمهوری سودان را از فضای این كشور نداد كه در نتیجه هواپیمای یاد شده مجبور به بازگشت به خارطوم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز