خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل اتحادیه دامداران ایران:

تولید شیر خام كاهش نداشته است

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۸۰

«در آینده نزدیک با کاهش تقاضای سایر فرآورده‌های شیری نیز روبرو خواهیم بود چرا که مردم با خرید شیر خام به تولید پنیر و ماست خانگی نیز می‌پردازند که این به ضرر کارخانه داران است.»

مدیر عامل اتحادیه دامداران ایران گفت: در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش تولید شیر خام نداشته‌ایم.

سعید سلطانی در گفت­ و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام اینکه «در سال جاری کاهش تولید شیر خام نداشته‌ایم»، اظهار داشت: با گران شدن شیر بسیاری از مردم که به دامداری‌ها دسترسی دارند به خرید مستقیم شیر خام می‌­ پردازند.

به گفته وی گرایش مردم برای خرید شیر ارزان، مردم را به مصرف و تولید سنتی سوق داده است.

سلطانی تاکید کرد: در آینده نزدیک با کاهش تقاضای سایر فرآورده‌های شیری نیز روبرو خواهیم بود چرا که مردم با خرید شیر خام به تولید پنیر و ماست خانگی نیز می‌پردازند که این به ضرر کارخانه داران است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران ایران با اشاره به مواد ۴ و ۸ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها افزود: به جای اینکه قیمت شیر گران شود باید به تولید کنندگان یارانه پرداخت می‌شد تا شیر و فرآورده‌های آن با قیمتی مناسب به دست مصرف کنندگان برسد و از کاهش مصرف سرانه کشور جلو گیری شود.

وی در رابطه با تامین نهاده مورد نیاز دامداری‌ها اظهار داشت: خوشبختانه گزارشی مبنی بر کمبود نهاده دامی دریافت نشده است و شرکت پشتیبانی امور دام نهاده مورد نیاز دامداری‌ها را توزیع می‌کند اما خبر‌هایی دال بر توزیع کمتر از میزان مورد درخواست وجود دارد.

وی در پایان افزود: مهم‌ترین دغدغه دامداران ذخیره سازی و ترخیص نهاده‌های دامی سرگردان در کشتی هاست و امید است که بانک مرکزی هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز