خبرگزاری کار ایران

سوارکاری دچار ضعف فرهنگی است؛

صف‌شکن: بزرگترین مشکل ورزش ما ضعف مدیریتی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۷۰

این برداشت اشتباه به ضعف فرهنگی و اطلاع رسانی متولیان سوارکاری در کشور از گذشته تا حال برمی گردد که باید برطرف شود.

یک فعال ورزش سوارکاری گفت: متأسفانه ورزش سوارکاری در کشور از لحاظ اطلاع رسانی و فرهنگی دچار ضعف است.

به گزارش ایلنا، مجید صف‌شکن با اشاره به اینکه در اسلام به ورزش سوارکاری توصیه فراوانی شده است، اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما شرایط به گونه ای پیش رفته که برخی افراد تصور می کنند این ورزش تنها مخصوص قشر مرفه جامعه است در حالی که این برداشت کاملاً اشتباه می باشد.

وی افزود: این برداشت اشتباه به ضعف فرهنگی و اطلاع رسانی متولیان سوارکاری در کشور از گذشته تا حال برمی گردد که باید برطرف شود.

صف شکن با اشاره به اینکه یادگیری ورزش سوارکاری هزینه زیادی در پی ندارد و با هزینه یادگیری بسیاری از ورزش‌ها برابری می‌کند، ادامه داد: البته اگر فردی بخواهد به صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال کند نیاز به سرمایه‌گذاری برای خرید اسب و سایر تجهیزات را دارد که همچون سایر رشته‌ها هزینه برخواهد بود.

این فعال ورزش سوارکاری افزود: بیشتر فعالان این رشته را افرادی تشکیل می‌دهند که بدون هیچگونه حمایت دولتی کار را پیش می‌برند و تنها به واسطه علاقه‌ای که به سوارکاری دارند مشغول فعالیت در این رشته هستند.

وی حضور دولت در کنار بخش خصوصی را برای حمایت از ورزش لازم و مفید دانست و اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت و بخش خصوصی درک درستی از شرایط و اوضاع یکدیگر ندارند.

صف شکن افزود: اگر خواهان موفقیت در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی هستیم باید با درک درست شرایط، بخش خصوصی در کنار دولت قرار بگیرد ضمن اینکه دولت باید موضوع خصوصی سازی در ورزش را ساماندهی نماید.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکلات موجود در ورزش ما ناشی از ضعف مدیریتی است، ادامه داد: در حوزه سوارکاری تمام افرادی که فعالیت می کنند خودکفا بوده و هیچ توقع مالی از دولت ندارند ولی تنها خواسته این بخش از سیستم اداری ورزش کشور، حمایت و جلوگیری از دخالت های غیرکارشناسانه در فعالیت های بخش خصوصی است.

صف شکن گفت: زمانی می توانیم ادعا کنیم بخش ورزش درست مدیریت می شود که با توجه به کمیت به بهبود کیفیت کار ورزشکاران برسیم و مطمئناً با ایجاد این شرایط موفقیت های بیشتری را بدست خواهیم آورد.

وی همچنین درخصوص وضعیت مدیریت هیأت سوارکاری استان هم گفت: سرپرست جدید هیات از زمان قبول این مسوولیت تا کنون تمام تلاش خود را برای موفقیت هیأت انجام داده است و امیدواریم همه با کمک هم به اهدافی که مد نظر جامعه ورزش سوارکاری استان است، دست پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز