خبرگزاری کار ایران

مدیر نظارت بر بازار اولیه بورس و اوراق بهادار:

سرمایه ۴۵ شرکت بورسی افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۶۸

«مبلغ كل مجوزهای ارائه شده طی ۴ ماهه سال ۹۲ به شركت های سهامی عام جهت افزایش سرمایه معادل ۴۷ هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال بوده است.»

بر اساس مجوزهای صادره، ۸۵ درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات محول شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته، اندوخته ها و مازاد تجدید ارزیابی دارائی ها تأمین شده اند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا ابوترابی افزود: در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه در حوزه بازار اولیه و عرضه اوراق بهادار، طی ۴ ماهه سال ۹۲ اقدام به بررسی درخواست افزایش سرمایه شركت های سهامی عام، شامل شركت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و شركت های فرابورسی و همچنین درخواست صدور مجوز پذیره نویسی شركت های سهامی عام در شرف تأسیس و انتشار اوراق مشاركت و اوراق اجاره كرد.
وی ادامه داد: این مدیریت پس از بررسی درخواست های افزایش سرمایه شركت های سهامی عام طی ۴ ماهه سال ۹۲، نسبت به صدور مجوز افزایش سرمایه ۴۵ شركت اقدام كرده است.
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح كرد: مبلغ كل مجوزهای ارائه شده طی ۴ ماهه سال ۹۲ به شركت های سهامی عام جهت افزایش سرمایه معادل ۴۷ هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال بوده است كه سهم شركت‌های پذیرفته شده در بورس از این مبلغ، به میزان ۴۵ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال و شركت های فرابورسی و ثبت شده نزد سازمان به میزان دو هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال است.
وی خاطر نشان كرد: بر اساس مجوزهای صادره، ۸۵ درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته، اندوخته ها و مازاد تجدید ارزیابی دارائی ها تأمین شده اند.
ابوترابی گفت: طی ۴ ماهه سال جاری، مجوز انتشار مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اوراق مشاركت و مبلغ یك هزار و ۴۰ میلیارد ریال اوراق اجاره نیز صادر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز