خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی شمشیربازی:

حضور شمشیرباز آذربایجان‌شرقی «فرزاد باهر ارسبارن» در چکاک ششمیرباز‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۶۵

مسابقات جهانی شمشیربازی با برگزاری جشن صدسالگی امروز در بوداپست مجارستان آغاز می‌شود. / در این رقابت‌ها ایران با ۹ نماینده حضور دارد.

ایلنا: مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان از امروز دوشنبه با حضور نمایندگانی از ۱۰۶ کشور در بوداپست مجارستان آغاز می‌‏‎شود و فرزاد باهر ارسبارن قهرمان پرافتخار آذربایجانشرقی و بر‌ترین شمشیرباز سال آسیا در رده جوانان به مصاف بزرگان این رشته در جهان می‌رود.
به گزارش ایلنا تیم ملی ایران با ۹ نماینده در این رقابت‌ها حضور دارد و شمشیربازی ایران با چهار بازیکن در هر یک از اسلحه‌های سابر و اپه و یک بازیکن در اسلحه فلوره در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است و فرزاد باهر ارسباران در رشته سابر سفیر ورزشی ایران اسلامی و آذربایجانشرقی خواهد بود.
اسامی شمشیربازان اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی جهان به شرح زیر است:
اسلحه سابر: مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، باهر ارسباران، محمد جعفری
اسلحه اپه: محمد اسماعیلی، محمد رضایی، علی یعقوبیان، حامد صداقتی
اسلحه فلوره: علیرضا ادهمی
مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ مردادماه برگزار می‌شود. عبدالحمید فتحی و سیامک فیض عسگری تنها مربیان ایران در این رقابت‌ها هستند. پیمان فخری هم به دعوت فدراسیون جهانی و به منظور قضاوت در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.
این برای نخستین‌بار از سال ۱۹۹۱ است که مجارستان برگزار کننده مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان خواهد بود. این کشور که شمشیربازی موفق‌ترین رشته در آن محسوب می‌شود پیش از این و علاوه بر سال ۱۹۹۱، طی دو دوره دیگر در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۷۵ نیز میزبان مسابقات قهرمانی جهان بود.
قرار است همزمان با چهارمین میزبانی مجارستان در مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان، فدراسیون بین‌المللی این رشته جشن صدمین سال این رقابت‌ها را هم برگزار کند. از همین رو پیش‌بینی می‌شد ۱۱۰۰ شمشیرباز در این دوره از مسابقات شرکت کنند.
در هر صورت این دوره از مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان از روز دوشنبه با حضور نمایندگانی از ۱۰۶ کشور در مجارستان آغاز می‌شود. کشوری که در کنار ایتالیا و فرانسه موفق‌ترین کشور در شمشیربازی است و به مدت هشت روز میزبان رقابت میان برترین‌های شمشیربازی جهان خواهد بود.
شمشیربازان شرکت کننده در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان در هر سه اسلحه سابر، اپه و فلوره و دو بخش انفرادی و تیمی مردان و زنان با هم به رقابت می‌پردازند. در این میان اسلحه اپه مردان بیشتری شرکت کننده را دارد. رقابت‌های این اسلحه با حضور ۲۱۸ نفر در رقابت‌های انفرادی و ۴۱ کشور در بخش تیمی برگزار می‌شود. در رقابت‌های انفرادی اپه بانوان نیز ۱۴۰ ورزشکار شرکت دارند.
مسابقات اسلحه سابر مردان و زنان نیز به ترتیب با حضور ۱۳۰ و ۱۰۹ شمشیرباز برگزار می‌شود. ۱۵۲ نفر هم برای حضور در مسابقات فلوره مردان اعلام آمادگی کرده‌اند ضمن اینکه رقابت‌های فلوره بانوان میان ۸۳ شمشیرباز و ۱۸ تیم برگزار خواهد شد.
گفته می‌شود «والنتینا وزالی»، بانوی شمشیربازی که تاکنون در ۶ دوره بازی‌های المپیک صاحب مدال طلا شده است، از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات قهرمانی جهانی است اما هنوز کسی این شمشیربازی قهرمان را در بوداپست رویت نکرده است. همچنین «آرون زیلاگی» که برنده سی و پنجمین مدال مجارستان در المپیک لندن شد نیز از شرکت کنندگان در این مسابقات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز