خبرگزاری کار ایران

فرماندار سرپل ذهاب:

روند اجرایی تعریض گردنه پاتاق رضایت بخش است

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۴۳

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب از رضایت بخش بودن روند کار در گردنه پاتاق خبر داد.

ایلنا: فرماندار شهرستان قصرشیرین به همراه جمعی از مسئولان استانی و محلی از روند پیشرفت تعریض گردنه پاتاق بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، میرزا مراد پیرو در حاشیه این بازدید، در جمع خبرنگاران گفت: هدف از ایجاد لاین جدید در نقطه پیچ گردنه پاتاق حادثه خیز بودن این ناحیه است.

وی با اشاره به اینکه برای روانسازی ترافیک در این پیچ یک لاین اضطراری آماده شد، گفت: عرض این پیچ ۵ متر و ۸۰ سانتی متر بود که هم اینک به ۱۲ متر افزایش یافته و تردد در این محور را سرعت بخشیده است.

فرماندار سرپل ذهاب بیان داشت: به دلیل اینکه در این مسیر توقف‌گاه اضطراری وجود نداشت و جاده از کرمانشاه به سرپل ذهاب در محل پیچ آئینه بدلیل حادثه خیز بودن قفل ترافیکی و حوادث جاده‌ای ایجاد می‌کرد.

پیرو اظهار کرد: ماشین آلات راه و شهرسازی سرپل ذهاب هم اینک بصورت امانی و خارج از عملیات عمرانی تعریض محور، مشغول ایجاد یک باند جدید در مسیر گردنه پاتاق به سمت روستای حبیبوند هستند تا عرض این قطعه را به شش متر با هدف تسهیل در تردد وسایل نقلیه افزایش دهند.

وی گفت: در مصوبات سفر مقام معظم رهبری تعریض ۱۱ کیلومتر از بزرگراه کربلا (قطعه ششم) در حوزه استحفاظی سرپل ذهاب و دالاهو به پیمانکار واگذار شد که تعریض این قطعه انجام شده و زیر بار ترافیکی نیز قرار گرفته است.

پیرو خاطرنشان کرد: ایجاد یک لاین جدید در بخشی از این قطعه خارج از تعهدات پیمانکار و مجری طرح تعریض بوده که توسط اداره راه و شهرسازی سرپل ذهاب با هزینه‌ای بسیار کم در حال اجراست.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با تاکید بر ایمن سازی تراشه و بالا بردن کیفیت در این نقطه گفت: روند اجرایی کار راضی کننده است و طبق گفتهٔ پیمانکار زیر سازی و آسفالت این پروژه تا هفتهٔ آینده به پایان می‌رسد.

پیرو یادآور شد: علاوه بر این طرح عمرانی، عملیات روکش آسفالت یک هزار و ۳۵۰ متر از ابتدای جاده کمربندی سرپل ذهاب به قصرشیرین در حوزه استحفاظی این شهرستان به مساحت ۶۰ هزار متر مربع با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار انجام گرفته است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: همچنین بهسازی و آسفالت مسیر دشت ذهاب شمالی بطول ۲۰ کیلومتر و اصلاح ابنیه فنی مسیر بالادست از قره بلاغ به تنگه بردعلی و بزمیر آباد نیز که سال هاست فرسایش زیادی داشته اکنون با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا به پیمان رفته است.

وی افزود: اعتبارات این دو پروژه با پیگیری مستمر نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تامین و اختصاص یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز