خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

عملیات ساخت مجتمع فولاد گهر دورود با حضور جمعی از مسئولان استانی شروع شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۴۰

مجتمع فولاد و ذوب آهن شهرستان دورود در روستای بهرام‌آباد و در زمینی به مساحت 100 هکتار احداث می‌شود.

ایلنا: مجتمع فولاد و ذوب آهن شهرستان دورود در روستای بهرام‌آباد و در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از دورود، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع فولاد و ذوب آهن گهر در شهرستان دورود برگزار شد.

مجتمع فولاد و ذوب آهن شهرستان دورود در روستای بهرام‌آباد و در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار احداث می‌شود.

فاز اول این مجتمع که شامل ذوب آهن و نیروگاه است، حدود ۲۲۵ فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌کند.

در مجموع این کارخانه نزدیک به یک هزار فرصت شغلی مستقیم و ۱۵ هزار فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم ایجاد می‌کند که طبق گفته مسئولان در گزینش نیروی کار اولویت با نیروی بومی است.

در این مراسم جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند که از جمع آن‌ها می‌توان عباس قائدرحمت نماینده دورود و ازنا در مجلس، حجت‌الله بیرانوند مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، شهرام ملکی مدیرکل مسکن، راه و شهر سازی، محمد محمدی مدیرکل راه‌آهن استان لرستان، حسن احمدی فرماندار شهرستان دورود جمعی از اعضای شورای شهر دورود و جمعی از روسای ادارات شهرستان دورود حضور داشتند.

حبیب‌الله دهمرده استاندار لرستان که از پیش به این مراسم دعوت شده بود، به دلیل مشغله کاری در این مراسم به همراه معاونان خود حاضر نشد و به همین دلیل مراسم نمادین کلنگ‌زنی، آغاز فعالیت و ساخت این مجتمع با خواسته عباس قائدرحمت به زمین نخورد.

نماینده دورود و ‌ازنا در مجلس در حاشیه این مراسم در این ‌ارتباط‌ گفت: مراسم کلنگ‌زنی به نوعی یک مراسم نمادین است و چه بسا بسیاری از این کلنگ‌زنی‌ها انجام شده، ولی در عمل اتفاقی رخ نداده است، نمونه آن همین فاز چهار کارخانه سیمان که در دوره‌های قبلی دو مرتبه کلنگ‌زنی شده ولی هیچ اتفاق دیگری بعد از آن رخ نداد.

وی افزود: از استاندار لرستان دعوت شد، تا در این مراسم حضور داشته باشند، اما ساعاتی پیش تماس گرفتند که به دلیل جلسه اضطراری که با معاونان خود دارند، نمی‌توانند در این مراسم حاضر باشند.

عباس قائد رحمت با اشاره لزوم حضور استاندار اظهار داشت: این مجتمع در ادامه نیاز به آب، برق جاده و چندین مورد دیگر خواهد داشت که باید استاندار محترم در اینجا حاضر باشند و جدول زمان‌بندی فراهم کردن این نیاز‌ها طراحی شوند.

وی افزود: به همین دلیل اجرای کار توسط سرمایه‌گذار آغاز می‌شود، اما طی هفته آینده با حضور استاندار و تیم همراه‌شان دوباره مراسم کلنگ زنی را اجرا می‌کنیم.

قائدرحمت در ادامه مراسم گزارشی از برخی از اقدامات اجرا شده و در دست اجرا در دو حوزه شهرستان دورود و ازنا را ارئه کرد که افتتاح منطقه ویژه اقتصادی و گمرک ازنا، آغاز عملیات اجرایی مجتمع فولاد و ذوب آهن شهرستان دورود، کسب مجوز‌های مورد نیاز برای احداث فاز چهار کارخانه سیمان دورود و شروع فعالیت اجرایی و احداث آن در هفته‌های آتی، اخذ مجوز‌های ساخت صنایع شیمیایی ازنا در روستای سمیه شهرستان ازنا با ایجاد ۲۷۰۰ فرصت شغلی مستقیم، کسب مجوز احداث بزرگ‌ترین بارانداز و بندر خشک غرب کشور در شهرستان دورود و احداث دانشگاه دولتی در شهرستان دورود، قسمتی از این اقدامات یاد شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز