خبرگزاری کار ایران

بر اساس ضوابط زیست محیطی؛

استقرار طرح‌های صنعتی و کشاورزی به دستگاه های متولی تفویض اختیار شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۲۸

استقرار هر نوع واحد صنعتی و تولیدی در داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست در سطح استان، مستلزم استعلام از این اداره کل توسط دستگاه‌های متولی است تا بر اساس ضوابط و مقررات و نقشه‌های مربوطه اظهار نظر شود.

ایلنا: مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان گفت: استقرار طرح‌های صنعتی و کشاورزی بر اساس ضوابط زیست محیطی به دستگاه‌های متولی تفویض اختیار شد.
ناصح قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از سنندج تصریح کرد: برای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری و تشویق سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی و کاهش زمان پاسخگویی استعلام و استقرار بسیاری از طرح‌ها در این زمینه به سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تفویض اختیار شد.
وی افزود: ملزم کردن مسئولین واحد‌ها به منظور رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی در زمان استقرار به عهده دستگاه‌های متولی خواهد بود.
قادری با بیان اینکه تنها در زمان بهره‌برداری اداره کل محیط زیست بر چگونگی اجرای ضوابط و قوانین زیست محیطی نظارت خواهد شد، گفت: استقرار هر نوع واحد صنعتی و تولیدی در داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست در سطح استان مستلزم استعلام از این اداره کل توسط دستگاه‌های متولی است تا بر اساس ضوابط و مقررات و نقشه‌های مربوطه اظهار نظر شود.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان افزود: دستگاه‌های متولی باید هر ماه گزارش ماهیانه مربوط به پاسخگویی به استعلام را به این اداره کل ارسال و هر سه ماه جلسه‌ای به منظور ارزیابی عملکرد سازمان‌های متولی برای بررسی نقاط قوت و ضعف طرح و تغییر و اصلاح ضوابط استقرار در راستای پیشبرد امور تشکیل دهند.
وی با بیان اینکه طبق ضوابط و مقررات طرح‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی به ۱۵ گروه تقسیم‌بندی شده است، یادآور شد: ۱۳ گروه آن شامل صنایع غذایی، نساجی، چرم، سلولزی، فلزی، کانی غیر فلزی، شیمیایی، دارویی، برق و الکترونیک، کشاورزی، ماشین سازی، نفت، گاز و پتروشیمی و بازیافت به دستگاه‌های متولی واگذار شده است.
قادری خاطرنشان کرد: هر کدام از این صنایع بر اساس نوع فعالیت و کارکرد خود به طرح‌های مختلف تقسیم بندی می‌شوند که به منظور اجرای ماده ۱۸۸ قانون برنامه پنجم توسعه و تسهیل در امر سرمایه گذاری، استعلام و استقرار طرح‌های ردیف یک تا شش به دستگاه‌های متولی تفویض اختیار شده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز