خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار زرداری:

پروژه خط لوله بین ایران و پاکستان باید هر چه ‌سریع‌تر تکمیل شود

کد خبر : ۹۳۹۹۶

روابط اقتصادی تهران و اسلام‌آباد نیز همواره روبه‌گسترش بوده و پروژه مشترک احداث خط لوله گاز می‌تواند تأثیر به‌سزایی در ارتقای سطح همکاری ها و روابط اقتصادی دو کشور و تعمیق همبستگی های دو جانبه داشته باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به روابط طولانی تهران - اسلام‌آباد، ابراز امیدواری کرد دوران جدیدی از روابط و مناسبات حسنه و دوستانه بین ایران و همه کشورهای جهان به ویژه همسایگان آغاز شود.

به‌گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر شنبه در دیدار آصف‌علی زرداری همتای پاکستانی خود، ضمن ابراز خرسندی از اینکه اولین دیدار خارجی وی با رئیس دولت و کشور دوست و برادر پاکستان انجام می شود، گفت: امیدوارم دوران جدیدی از روابط و مناسبات حسنه و دوستانه بین ایران و همه کشورهای جهان به ویژه همسایگان آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران و پاکستان همواره مطلوب و روبه‌گسترش بوده است، افزود: مردم ایران علاقه و محبت خاصی به ملت دوست و برادر پاکستان دارند و این روابط دوستانه در نزدیکی و اشتراکات فرهنگی، اخلاقی و تاریخی بین دو ملت ریشه دارد.

رئیس جمهور اظهار داشت: روابط اقتصادی تهران و اسلام‌آباد نیز همواره روبه‌گسترش بوده و پروژه مشترک احداث خط لوله گاز می‌تواند تأثیر به‌سزایی در ارتقای سطح همکاری ها و روابط اقتصادی دو کشور و تعمیق همبستگی های دو جانبه داشته باشد.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد پروژه خط لوله بین ایران و پاکستان هر چه ‌سریع‌تر تکمیل شود.

آصف‌علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران همیشه مثبت و رو به جلو بوده است، گفت: سطح روابط تهران و اسلام‌آباد همواره فارغ از رخدادها و تحولات بین المللی ارتقاء خواهد یافت.

وی ضمن تأکید بر اینکه همه توافقنامه‌های منعقد شده بین تهران و اسلام‌آباد برای کشورش محترم است، خاطر نشان کرد: در دوره انتقالی و برگزاری انتخابات سرعت اجرای پروژه خط لوله کاهش یافت که این مسأله با استقرار دولت جدید مرتفع خواهد شد.

رئیس جمهوری اسلامی پاکستان برای شرکت در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام روحانی ششمین رئیس جمهوری کشورمان که عصر فردا (یکشنبه) در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، به ایران سفر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز