خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور:/۳/

خدایا از بستن دهان منتقدان و رقیبان به تو پناه می‌برم

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۸۸

خدایا یاری‌ام کن بنده مخلصی برای تو و خادم لایقی برای تو باشم و فراموش نکنم آنچه بر پیشینیان رفته است/بگذاریم سینه‌ها از کینه‌ها پاک شود بگذاریم آشتی جای قهر و دوستی جای دشمنی قرار گیرد.

رئیس جمهور گفت: خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رای و عجله در تصمیم گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم. همچنین به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان. یاری‌ام کن بنده مخلصی برای تو و خادم لایقی برای تو باشم و فراموش نکنم آنچه بر پیشینیان رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم تنفیذ خود با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: امیرالمومنین فرمودند مشی‌تان اعتدال و مقصدتان رشد و پیشرفت باشد. من براساس رویکردی که در انتخابات داشتم و دانش و تجربه اندکی که در عرصه انقلاب کسب کرده‌ام خود را موظف می‌دانم که این مفهوم را در قالب برنامه‌ها و اقدامات دولت خود پیگیری کنم.

وی با بیان اینکه من به مشی اعتدال پایدار هستم، گفت: اما سیاست‌های اداری اعتدالی را برای اداره کشور فرا‌تر از آن می‌دانم. اصلی‌ترین جنبه اعتدال آن دسته از برنامه دولت است که وجه ساختاری دارد بنابراین باید عدم تعادل‌های ساختاری کشور را با آسیب شناسی‌های درست بشناسیم.

روحانی همچنین تاکید کرد: جامعه ما در شرایط حساسی است بنابراین باید رنج معیشت مردم را کاهش داد، باید به اقتصاد به ویژه تولید صنعتی کشور رونق دهیم، رونق کشور در سایه احیای اخلاق و تعامل سازنده با دیگر کشور‌ها امکان پذیر خواهد بود. دولت پیش از هر چیز در پی بهبود معیشت مردم و مهار آسیب‌های اجتماعی کشور است.

وی با اشاره به اینکه به همین موازات در عرصه روابط بین الملل نیز گام‌های موثری برای افزایش تعاملات باید برداشته شود گفت: رفع تحریم و افزایش روابط از برنامه‌های دولت آینده خواهد بود چراکه علی رغم مشکلاتی که هم اکنون در عرصه روابط بین المللی وجود دارد اما افق‌های آینده روشن و امید بخش است.

روحانی افزود: اگر خلق حماسه سیاسی با تدبیر رهبر و امید ملت میسر شد خلق حماسه اقتصادی نیز ممکن است؛ چراکه جامعه ما ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌توان به این سرمایه‌های کشور تکیه کرد. باید بگذاریم فضا برای همه ایرانیانی که دل به این مرز و بوم بستند باز شود، بگذاریم شایستگان به کشور خدمت کنند،بگذاریم سینه‌ها از کینه‌ها پاک شود بگذاریم آشتی جای قهر و دوستی جای دشمنی قرار گیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: بگذاریم اسلام با چهره رحمانی، ایران با چهره عقلانی، انقلاب با چهره انسانی و نظام با چهره عاطفی همچنان حماسه بیآفریند.در ادامه لازم می‌دانم از خدمات دولت‌های گذشته به ویژه دولت دهم و رئیس جمهور سابق تشکر کرده و برای همه اعضای دولت آرزوی توفیق روز افزون داشته باشم.

روحانی با بیان اینکه من سپاس دیگر خود را تقدیم مردمی می‌کنم که در انتخابات فرا‌تر از تحلیل نظریه پردازان ظاهر شدند گفت: مردم نشان داده‌اند وقتی کشور در شرایط حساس باشد لحظه‌ای در حمایت از نظام درنگ نخواهد کرد دست‌های این میلیون‌ها انسان شریف را به گرمی می‌فشارم و از همه کسانی که در انتخابات به صندوق رای آری گفتند تشکر می‌کنم امیدوارم که استحقاق اعتماد آن‌ها را داشته باشم.

وی گفت: من امروز سنگینی بار این رای و تنفیذ را به خوبی احساس می‌کنم و تنها و تنها به خدا پناه می‌برم.از آن دستگیر بنده نواز خالصانه درخواست می‌کنم این بنده ضعیف را از شر کبر و غرور و حرص و بخل و حسد وا رهاند.

روحانی تاکید کرد: خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رای، عجله در تصمیم گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم همچنین به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان، یاری‌ام کن بنده مخلصی برای تو و خادم لایقی برای تو باشم و فراموش نکنم آنچه بر پیشینیان رفته است. بهتر است که سخن کوتاه کنیم و پا در ره نهیم چراکه راه دراز است و من نوسفرم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز