خبرگزاری کار ایران

جام‌ملت‌های آسیا - فیلیپین؛

چین هم حریف بسکتبال ایران نشد

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۸۲

ملی‌پوشان بسکتبال ایران موفق شدند از سد تیم چین نیز بگذرند تا امیدها را برای کسب عنوان قهرمانی زنده کنند.

ملی‌پوشان بسکتبال ایران موفق شدند از سد تیم چین نیز بگذرند تا امیدها را برای کسب عنوان قهرمانی زنده کنند.

به گزارش ایلنا، تیم ملی بسکتبال ایران در سومین دیدار خود از گروه C به مصاف چین مدافع عنوان قهرمانی آسیا رفت و با نتیجه قاطع 70 بر51 به پیروزی رسید. ایران با این پیروزی به عنوان صدرنشین گروه سوم به جمع دوازده تیم برتر آسیا رسید. مهدی کامرانی،‌ حامد آفاق،‌ صمد نیکخواه‌بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی ترکیب ایران را تشکیل می‌دادند. کوارتر نخست با نتیجه 26 بر 16 به سود ایران بود.

در کوارتر دوم چین رو به پرتاب‌های 3 امتیازی آورد که موفق بود اما در نهایت ایران با نتیجه 15 بر 8 در کوارتر دوم به پیروزی رسید. نیمه نخست مسابقه با نتیجه 41 بر 24 به سود ایران به پایان رسید. در کوارتر سوم چین 11 بر 7 از ایران پیش بود و ملی پوشان کمی تمرکزشان را از دست داده بودند و همین مساله فرصت کافی را به چینی‌ها می‌داد تا امتیاز‌آوری کنند. توپ ربایی چینی‌ها نیز دفاع ایران را آزار می‌داد و در نهایت چین در کوارتر سوم با نتیجه 17 بر 13 به برتری رسید.

ایران در کوارتر چهارم کارش را بهتر آغاز کرد.همان ابتدا با قدرت زیر سبد حدادی صاحب 4 امتیاز شد. ایران 58 بر 43 از حریفش پیش بود و با دفاع مناسب این حاشیه امنیت را حفظ می کرد. ایران در این کوارتر نیز با دفاع خوب چینی ها را کنترل می کرد و اجازه نمی داد آنها کاری از پیش ببرند. با اینکه ملی پوشان در موقعیت سازی موفق بودند اما بازی در این کوارتر کم امتیاز پیش می رفت و در نهایت توانست 70 بر51 برابر چین به پیروزی برسد. کوارتر چهارم نیز با نتیجه 16 بر 10به سود ایران به پایان رسید. ایران به عنوان صدرنشین گروه سوم راهی مرحله دوم مسابقات شد.

با پایان بازی‌های دور مقدماتی در گروه سوم و چهارم مسابقات حریفان ایران در دور دوم مشخص شدند. تیم‌های قزاقستان، بحرین و هند به ترتیب با قرار گرفتن در رده‌های اول تا سوم راهی دور دوم شده و با تیم کشورمان، چین و کره‌جنوبی در یک گروه قرار گرفتند. در مرحله دوم که از روز دوشنبه آغاز می‌شود تیم کشورمان با تیم‌های قزاقستان، بحرین و هند روبرو خواهد شد. نخستین بازی کشورمان در این مرحله روز دوشنبه با هند، تیم سوم گروه D خواهد بود. این رقابت‌ها از 10 مرداد آغاز شده و 20 مردادماه به پایان خواهد رسید. سه تیم نخست جواز حضور در جام جهانی 2014 اسپانیا را کسب خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز