خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در مراسم تنفیذ روحانی:

مسئولان نظام به انتخابات به دیده حق الناس نگاه می کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۷۷

علی رغم این گستردگی و همزمانی دو انتخابات برگزاری چنین انتخابات باشکوهی بیانگر خدشه ناپذیری و اوج سلامت مدیران اجرایی کشور است.

وزیر کشور گفت:علی رغم این گستردگی و همزمانی دو انتخابات برگزاری چنین انتخابات باشکوهی بیانگر خدشه ناپذیری و اوج سلامت مدیران اجرایی کشور است چرا که مسئولان نظام به انتخابات به دیده حق الناس نگاه می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی محمد نجار وزیر کشور در مراسم تنفیذ روحانی در حسینیه امام خمینی ره پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید با حضور در پشت تریبون عنوان کرد: خدا را شاکرم که این سعادت حاصل شد که در این ایام مبارک مراسم تنفیذ رئیس جمهور گزارش مختصری از حماسیه سیاسی خرداد 92 ارائه دهد.

وی افزود: خدا را شاکریم که در سال حماسه سیاسی و اقتصادی با مشارکت مردم حماسه سیاسی مورد نظر مقام عظمای ولایت به معنای واقع کلمه عینیت یافت.

وزیر کشور انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را نماد مردم سالاری دینی مورد تاکید امام و رهبری ارزیابی کرد و گفت: این انتخابات در راستای اصل ششم قانون اساسی برگزار شد که طی آن اداره کشور منوط به رای مردم شده است مردم بصیر ایران در جای جای کشور در لب بیک به رهبر خود حماسه عظیم را آفریدند. با برگزاری این انتخابات که محل تجلی رای مردم در اداره امور است برگ زرین دیگری به کارنامه پرافتخار جمهوری اسلامی افزوده شد.

ملت بزرگ ایران با درک تاثیر انتخابات در منطقه و محیط بین الملل با حضور متراکم در پای صندوق های رای آب سردی در پیکر دشمن که از قبل در صدد مایوس کردن مردم برای کم رنگ کردن حضور در انتخابات بود ریختند.

وی با اشاره به همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تاکید کرد:‌علی رغم این گستردگی و همزمانی دو انتخابات برگزاری چنین انتخابات باشکوهی بیانگر خدشه ناپذیری و اوج سلامت مدیران اجرایی کشور است چرا که مسئولان نظام به انتخابات به دیده حق الناس نگاه می کنند و ما در هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری شاهد چرخش نخبگان هستیم و از دل هر انتخابات رئیس جمهوری با اختلاف سلیقه نسبت به دولت وقت برآمده است.

نجار افزود: جای تردید نیست دشمن در هر دوره انتخابات ایران را آماج هدف خود قرار خواهد داد اما همواره شکست می خورد چراکه امام نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی را پایه گذاشت و با اعتقاد تمام فرمودند که میزان رای ملت است این شیوه از انتخابات از بدو انقلاب و تا پس از تاریخ 34 ساله انقلاب اسلامی استمرار یافته است.

وزیر کشور همچنین خاطرنشان کرد: تدابیر رهبر معظم انقلاب در تعیین جایگاه انتخابات و مشارکت گسترده مردم و پدیدار شدن هویت پلید دشمنان در شکوه برگزاری این انتخابات تاثیر ویژه ای داشت و موجب شد که همه سلایق کشور و آنها که به سرنوشت کشور عشق می رزند به پای صندوق رای بیایند.

وی با تاکید براینکه برگزاری این انتخابات خط بطلانی برای سیاه نمایی ها و شبه ها در خصوص برگزاری انتخابات بود گفت: همچنین می توان گفت این انتخابات مهر تاییدی به سلامت نظام و همچنین تایید انتخابات سال 88 بود که عده ای با عدم تمکین به قانون آن را به کام ملت تلخ و هزینه هایی را برای کشور تحمیل کردند.

نجار ادامه داد: همکاران من در وزارت کشور در تداورم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با درک نکات حساس پیش رو و با به میدان آوردن همه ظرفیت های برگزاری یک انتخابات پرشکوه،‌سالم، رقابتی و در شان ملت ایران همچون گذشته تلاش بی وقفه را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: همکاران من در وزارت کشور با بسیج همه ظرفیت‌ها به استقبال انتخابات رفتند و در مسیر انجام این ماموریت، چهار رویکرد قانونمداری و عمل به مُر قانون، امانتداری و پاسداری از رای مردم، عدالت‌محوری و ایجاد شرایط برابر برای همه نامزدها و مشارکت و حضور گسترده مردم و زمینه‌سازی برای خلق حماسه سیاسی را مدنظر خود قرار داد. ما با پایبندی به این اصول توانستیم انتخابات را به صورت کامل و موفق برگزار کنیم.

وزیر کشور دولت دهم در ادامه خاطرنشان کرد: اقدامات وزارت کشور در این دوره که برای اولین بار انجام شده، عبارت است از تشکیل هیات اجرایی انتخابات. وجود هفت نفر از معتمدین در این هیات نشان‌دهنده این است که در جمهوری اسلامی ایران مجریان اصلی انتخابات همان مردم هستند. در انتخابات همچنین نمایندگان نامزدها و نمایندگان شورای نگهبان در همه مراحل انتخابات حضور داشتند و این امر دلیل محکمی در سلامت انتخابات به گونه‌ای که حتی یک مورد اعتراض هم در انتخابات وجود نداشت.

 

وی تشکیل کمیسیون بررسی تبلیغات در وزارت کشور برابر موارد 62 و 63 قانون انتخابات ریاست جمهوری و احصاییه آن به منظور استفاده عادلانه و برابر نامزدها از امکانات دولتی و تنظیم برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها و سه دور مناظره نامزدها در رسانه ملی و همچنین اضافه کردن حدود 20 هزار شعب اخذ رای با هدف فراهم سازی تسهیلات بیشتر برای رای دادن آسان مردم و برگزاری 12 هزار جلسه همایش توجیهی و آموزشی به منظور کسب تبحر و ارتقای مهارت‌های مجریان منطقه ویژه فرمانداران و بخشداران به عنوان روسای هیات‌های اجرایی از اقداماتی دانست که در این دوره از انتخابات توسط وزارت کشور انجام گرفته است.

نجار برگزاری دوره تربیت مربی در دو حوزه انتخابات و فناوری اطلاعات و آموزش کارشناسان و مدیران استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و همچنین برگزاری پنج مانور سراسری، شش بازنگری، اصلاح و تدوین دستورالعمل و فرم آیین‌نامه‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را از دیگر اقدامات وزارت کشور در این دوره از انتخابات دانست.

وی تهیه طرح جامع اخبار و اطلاع‌رسانی برای انتشار صحیح اخبار مربوط به انتخابات، تهیه سامانه جامع انتخابات برای انتخابات ریاست جمهوری با 23 فرآیند اجرایی و شوراهای اسلامی شهر و روستا با 26 فرآیند اجرایی با استفاده از آخرین فناوری‌های روز و با پای کار آوردن همه زیرساخت‌های کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بستر و محیطی امن و پایدار را از دیگر اقداماتی دانست که در این دوره از انتخابات وزارت کشور انجام داده است.

وزیر کشور گفت: در این دوره از انتخابات برای اولین بار احراز هویت بیش از 90 درصد از رای دهندگان به صورت برخط استعلام شد. برای نخستین بار با هماهنگی شورای نگهبان و برابرمر قانون، کلیه صورتجلسه‌ها به صورت مکانیزه تجمیع شد. این سامانه قابلیت گزارش‌گیری و ارائه تحلیل‌های مختلف از ترکیب سنی و جنسیتی و همچنین ساعات پیک و تراکم حضور و زمان اخذ رای را فراهم کرده است.

نجار افزود: درباره امنیت و تامین فضای امن انتخابات همه پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم از سوی شورای امنیت کشور اتخاذ و با تشکیل ستاد امنیت انتخابات هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی صورت گرفت و به لطف خدا انتخابات در محیطی کاملا امن و بدون کوچک‌ترین مساله‌ای خاتمه یافت. در این دوره 250 هزار نفر نیرو مسئول تامین امنیت شعب اخذ رای با محوریت نیروی انتظامی را بر عهده داشتند و هماهنگی‌ها در مورد تامین امنیت انتخابات در نقطه عطف خود قرار داشت.

وی اضافه کرد: وزارت کشور علاوه بر ماموریت مهم و خطیر خود برای انتخابات برای گرم کردن فضای انتخاباتی در همه شهرها و روستاها، جلسات متعددی را با استانداران، فرمانداران، برنامه‌سازان صداوسیما و جامعه فرهنگی و رسانه‌ای کشور برگزار کرد.

وزیر کشور دولت دهم با بیان اینکه یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در حدود 60 هزار شعبه و در بیش از 125 هزار صندوق اخذ رای در داخل کشور و حدود 290 شعبه اخذ رای در خارج از کشور در روز جمعه 24 خرداد سال 92 با حضوری پرشور و گسترده مردم پای صندوق‌های رای و در سه نوبت تمدید زمان در سراسر کشور و چهار نوبت در تهران برگزار شد.

وی با اشاره به برخی آمارها درباره انتخابات گفت: بر اساس اطلاعات و آمار مورد تایید مراکز رسمی کشور 50 میلیون و 483 هزار و 192 نفر در این دوره از انتخابات واجد شرایط اخذ رای بودند که از این تعداد 36 میلیون و 938 هزار و 351 نفر با حضور پرشور خود در عرصه انتخابات مشارکتی در حدود 73 درصدی را رقم زدند و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی را با کسب اکثریت مطلق آرا و با تعداد 18 میلیون و 692 هزار و 500 رای به عنوان یازدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب و بار دیگر عهد و میثاق ناگسستنی خود با آرمان‌های بلند حضرت امام را تجدید و خالق حماسه‌ای بزرگ، ماندگار و غرور انگیزی شدند که جهانیان را مبهوت و به تحسین خویش واداشت.

نجار با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها و حضور مردم در انتخابات چه در عرصه ملی و محلی، ادامه داد: در برگزاری انتخابات در 24 خرداد 1392، حدود یک میلیون و 200 هزار نفر مشارکت داشتند و از عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات بودند و با تلاش خود جلوه‌ای از مدیریت کلان و کارآمد کشور را به نمایش گذاشتند و این اتفاق رخ نمی‌داد جز در پرتوی عنایت حق تعالی.

وی اضافه کرد: بر خود لازم می‌دانم از ارشادات و رهنمودهای مقام معظم رهبری که در واقع چراغ فروزانی در این مسیر برای ما بودند، تشکر و قدردانی کنم. همچنین از حمایت‌های آقای احمدی‌نژاد همواره بر برگزاری انتخابات پرشور و پرشعف تاکید می‌کردند، تشکر کنم.

نجار همچنین از همکاری دیگر وزارتخانه با وزارت کشور جهت برگزاری انتخابات تشکر و قدردانی کرد و گفت: همچنین از شورای نگهبان، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، هیات اجرایی انتخابات، مراجع و علما، نخبگان و دانشگاهیان و پرنسل خدوم وزارت کشور، ستاد انتخابات، فرمانداران، هیات‌های اجرایی و بخشداران تشکر و قدردانی می‌کنم.

وزیر کشور همچنین با تشکر از اخلاق‌مداری و قانون‌مداری نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: از آنها و هوادارانشان بابت رعایت اخلاق و تقوا در مراحل مختلف انتخابات به خصوص پایان انتخابات که پیروز انتخابات تبریک و برای همکاری با وی اعلام آمادگی کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی دولت دهم همچنین اظهار کرد: از زحمات شورای امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی و اطلاعاتی که فضایی امن را برای برگزاری انتخابات فراهم کردند، تشکر می‌کنم.

نجار همچنین گفت: از رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی که نقش موثری در خنثی کردن جنگ روانی و تبلیغاتی قدرت‌های استکبار داشتند، تشکر می‌کنم.

وزیر کشور در پایان از مردم ایران به خاطر حضور باشکوهشان در انتخابات تشکر کرد و از خداوند برای دولت یازدهم آرزوی موفقیت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز