خبرگزاری کار ایران

جزییات برگزاری مراسم تحلیف روحانی:

انجام مصاحبه مشترک روسای قوا بعد از تحلیف، گرفتن عکس یادگاری و امضای تمبر یادبود

کد خبر : ۹۳۸۹۵

بعد از اتمام مراسم رسمی مصاحبه مشترکی از رؤسای قوا خواهیم داشت و عکس یادگاری نیز از شخصیت‌های عالی رتبه کشورها انجام می گیرد و تمبر یادبود نیز ثبت و به امضا می رسد و سپس در تالار مجلس دفتر یادبود مراسم با حضور رؤسای جمهور، نخست وزیران و معاونان رئیس جمهور کشورها به امضا رسیده و مستندسازی خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس مجلس، در خصوص برگزاری مراسم تحلیف فردا (یکشنبه) ۱۳ مرداد گفت:‌ این مراسم در تاریخ انقلاب بی سابقه است چرا که با حضور بیش از ۶۰ کشور جهان از ۵ قاره انجام می شود.

به گزارش ایلنا، علی افراشته در نشست خبری که جهت تشریح جزئیات مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب برگزار شد، افزود: همانطور که می دانید 1460 روز فرصت خدمتگزاری برای آقای دکتر روحانی و براساس بند 9 اصل 110 قانون اساسی با امضای حکم مقام معظم رهبری آغاز خواهد شد و مراسم تحلیف فردا یکشنبه 13 مرداد در مجلس برگزار می شود.

وی ادامه داد: ‌این مراسم در مجلس شورای اسلامی و در جمع امنای ملت ایران و با ادای سوگند طبق اصل ۱۲۱ آغاز می شود، مراسم تحلیف این دوره با هماهنگی دفتر رییس جمهور منتخب و مجلس شورای اسلامی انجام گرفته و گفتنی است که تاکنون کار به خوبی پیشرفت کرده است.

معاون اجرایی رئیس مجلس افزود: در تاریخ انقلاب چنین مراسم تحلیفی بی سابقه است چرا که با حضور بیش از ۶۰ کشور از ۵ قاره انجام می شود.

وی تصریح کرد: ‌مقامات عالی رتبه کشورها در مراسم تحلیف حضور می یابند که در تاریخ انقلاب بی سابقه است همچنین شخصیت های عالی رتبه کشور، مقامات دینی، سیاسی و فرهنگی در این مراسم حضور دارند.

افراشته در خصوص ساعت آغاز مراسم تحلیف، یادآور شد:‌این مراسم قرار است روز یکشنبه ۱۳ مرداد از ساعت ۱۶ در مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر علی لاریجانی برگزار شود.

وی تأکید کرد: این جلسه مثل سایر جلسات مجلس یک جلسه رسمی است که با دستور رئیس جلسه آغاز و دستور کار آن از سوی منشی قرائت خواهد شد، بعد از آن قرآن و ترجمه آیات تلاوت می شود.

معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ‌سخنرانی دکتر علی لاریجانی در مراسم تحلیف انجام خواهد شد و سپس مترجمان ما به زبان های مختلف این سخنرانی را ترجمه می کنند همچنین لازم به ذکر است که این مراسم از شبکه های مختلف داخلی و خارجی پخش خواهد شد.

افراشته بیان کرد:‌ بعد از سخنرانی دکتر علی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه به ایراد سخنانی خواهند پرداخت و بعد از حضور دکتر حسن روحانی در جایگاه و ادای سوگند، وی نیز سخنرانی خواهد کرد که بعد از آن مراسم رسمی به پایان می رسد.

معاون اجرایی رئیس مجلس به برنامه‌های بعد از مراسم تحلیف اشاره کرد و یادآور شد: بعد از اتمام مراسم رسمی مصاحبه مشترکی از رؤسای قوا خواهیم داشت و عکس یادگاری نیز از شخصیت‌های عالی رتبه کشورها انجام می گیرد و تمبر یادبود نیز ثبت و به امضا می رسد و سپس در تالار مجلس دفتر یادبود مراسم با حضور رؤسای جمهور، نخست وزیران و معاونان رئیس جمهور کشورها به امضا رسیده و مستندسازی خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس مجلس، در پایان در خصوص مهمانان مراسم گفت:‌ قرار است بیش از ۶۰ کشور در مراسم تحلیف حضور یابند و امروز نیز اولین ورود را خواهیم داشت و با یاری خدا و با برنامه خوبی که با دفتر رئیس جمهور تنظیم شده است مراسم خوبی را شاهد خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز