خبرگزاری کار ایران

فرماندار جهرم:

ظرف چند سال آینده با خطر جدی کمبود آب روبرو هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۸۷

به علت تعلل و قصور و عدم انجام وظایف محوله آنان، همه مردم به نوعی از مسئولان گلایه‌مند هستند و چنانچه در اثر ازدیاد و افزایش سطح باغات و اضافه برداشتهای آب، چاره اندیشی اساسی نشود این شهرستان شهرستان ظرف چندسال آینده با خطر جدی کمبود آب اعم از آب شرب و کشاورزی روبرو خواهد شد.

ایلنا: فرماندار جهرم گفت: هفتاد درصد منابع آب زیرزمینی جهرم در اختیار جمعیت ۳۰ درصدی باغداران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی حسین رعیتی فرد در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان اظهار داشت: متاسفانه عرصه‌های منابع طبیعی و آب‌های زیرزمینی شهرستان جهرم در طول چندین سال گذشته توسط افراد سودجو مورد چپاول قرار گرفته و هزاران هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی تصرف و صد‌ها چاه غیرمجاز حفر و اراضی مذکور تبدیل به باغ شده است.

وی بیان کرد: به علت تعلل و قصور و عدم انجام وظایف محوله آنان، همه مردم به نوعی از مسئولان گلایه‌مند هستند و چنانچه در اثر ازدیاد و افزایش سطح باغات و اضافه برداشت‌های آب، چاره اندیشی اساسی نشود، این شهرستان ظرف چندسال آینده با خطر جدی کمبود آب اعم از آب شرب و کشاورزی روبرو خواهد شد و بسیاری از باغات و مزارع شهرستان در اثر کمبود آب دچار خشکسالی و از بین می‌رود.

رعیتی فرد تاکید کرد: متاسفانه برخی از کار‌شناسان با راهنمائی افراد سودجو زمینه تصرف اراضی دولتی و حفر چاه غیرمجاز را فراهم و تقویت نموده و در این مسیر دستگاه‌های نظارتی و مسئولین ذیربط اقدام لازم را در برخورد با افراد سودجو انجام دهند.

فرماندار با اشاره به اهمیت آب و زمین دراین شهرستان اظهار کرد: متاسفانه ۷۰ درصد مردم شهرستان از قبل اضافه برداشت‌های سفره‌های زیرزمینی متحمل خسارت و ضرر می‌کردند و هر جا اقدامی در جهت تامین آب شرب مردم صورت می‌گیرد، افرادی که در آن محدوده دارای باغ هستند به نوعی با حفر چاه به منظور تامین آب شرب مردم هم مخالفت می‌کنند و می‌گویند این محل حوزه آبریز ملک و باغ ماست.

رعیتی فرد تصریح کرد: در اثر برداشت بی‌رویه آب، در آینده نه چندان دور، اقتصاد معیشتی غالب مردم این شهرستان دستخوش بحران قرار خواهد گرفت و مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد خواهد شد.

وی خواستار تدوین برنامه ساماندهی عرصه‌های منابع طبیعی و سفره‌های آب زیرزمینی شهرستان شد و بر لزوم حفاظت از انفال و عرصه‌های ملی و منابع آب تاکید کرد.

فرماندار جهرم در پایان ابراز امیدواری کرد: مسئولان دستگاه‌های ذیربط بدون فوت وقت، ضمن اتخاذ تدابیر مناسب و پیشگیری از افزایش تصرفات عرصه‌های منابع ملی و حفر چاه غیرمجاز، تمامی ظرفیت‌ها و امکانات اداری خویش را جهت برخورد شدید با متصرفین و صاحبان چاه‌های غیرمجاز به‌کار گیرند و با جدیت نسبت به پیگیری احکام قضایی و رفع تصرف و نیز مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیرمجاز اقدام نمایند و برای پیشگیری از برداشت آب بیش از پروانه چاه، نسبت به نصب کنتور هوشمند و کنترل و نظارت بر آن اهتمام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز