خبرگزاری کار ایران

بورس کالای ایران یکی از مراجع تعیین قیمت قیر در جهان شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۳۳

هم اکنون در بازار جهانی فرآورده های نفتی و پتروشیمی، نام بورس کالای ایران به عنوان یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین مراجع عرضه و کشف قیمت قیر در سطح منطقه و بین الملل شناخته شده است.

معاونت عملیات و نظارت بورس کالای ایران اعلام کرد: برای اولین‌بار، قیمت‌های کشف شده قیر در تالارهای معاملاتی بورس کالای ایران به عنوان مرجع قیمتی در منابع و نشریات معتبر بین المللی بازار این محصول ثبت شد.

به گزارش ایلنا، مهرزاد نامداری با اعلام این خبر، گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بالا و مزیت‌های نسبی کشورمان در تولید برخی محصولات از جمله فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، سال‌ها بود که فعالان اقتصادی کشور آرزو داشتند ایران بتواند در تعیین قیمت این محصولات در بازارهای جهانی نقش داشته باشد و در اصطلاح « قیمت ساز » باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: با درج قیمت‌های کشف شده برای قیر در تالارهای معاملاتی بورس کالای ایران در نشریات معتبر بین‌المللی، این آرزو تحقق یافت و ایران توانست به عنوان یکی از تعیین‌کنندگان قیمت قیر در جهان نقش آفرینی کند.

معاونت عملیات و نظارت بورس کالای ایران تشریح کرد: هم اکنون در بازار جهانی فرآورده های نفتی و پتروشیمی، نام بورس کالای ایران به عنوان یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین مراجع عرضه و کشف قیمت قیر در سطح منطقه و بین الملل شناخته شده است.

وی با بیان اینکه از جمله مهمترین مزیت‌های مرجعیت قیمت می‌تواند افزایش توان چانه زنی یک کشور در سطح مذاکرات بین‌المللی باشد، اذعان کرد: یکی از اهداف بورس کالای ایران، تبدیل شدن به مرجعیت قیمت در خصوص کالاهای مورد معامله در حوزه‌های فرآورده های نفتی و پتروشیمی و محصولات صنعتی و معدنی است.

وی اظهار داشت: با این اقدام، فرصتی فراهم شده است که تولیدکنندگان بخش خصوصی باتوجه به عرضه محصولات خود در تالار صادراتی بورس کالای ایران و به دنبال آن درج نامشان در مراجع و نشریات بین المللی، در عرصه بین المللی شناخته و معرفی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز