خبرگزاری کار ایران

تصمیم پلیس مصر برای مسدود كردن دسترسی به محل تحصن هواداران مرسی

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۲۸

هزاران تن از حامیان مرسی با نادیده گرفتن هشدارهای دولت موقت، از ترک محل‌های تحصن در قاهره اطراف مسجد «رابعه العدویه» و میدان «نهضت» خودداری کرده‌اند.

تلویزیون دولتی مصر گزارش داد که دولت به پلیس دستور داده است دسترسی به محل‌های تحصن هواداران «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر را مسدود کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، هزاران تن از حامیان مرسی با نادیده گرفتن هشدارهای دولت موقت، از ترک محل‌های تحصن در قاهره اطراف مسجد «رابعه العدویه» و میدان «نهضت» خودداری کرده‌اند.

جمعه بعد از ظهر اعتراض آن‌ها گسترش یافت و یک محل تحصن تازه تشکیل شد.

از زمان برکناری مرسی توسط ارتش در روز سوم ماه جولای که در پی اعتراض‌های گسترده به دولت وی صورت گرفت، بیش از ۱۰۰ هوادار مرسی کشته شده‌اند.

روز جمعه فعالان گفتند که در بیش از ۳۰ مسجد در قاهره راهپیمایی‌هایی شروع شد که در محل تحصن در نزدیکی مسجد رابعه العدویه در شرق پایتخت به هم پیوستند و جمعیت انبوهی شکل گرفت.

هزاران تن از هواداران مرسی و خانواده‌هایشان چند هفته در آنجا تحصن کرده‌اند و خواستار بازگشت وی به قدرت هستند.

دولت مصر چهارشنبه گذشته اخطار داد که تظاهرکنندگان باید این محل و همچنین میدان نهضت در نزدیکی دانشگاه قاهره را ترک کنند و گفت که این تهدیدی برای امنیت ملی است.

اما «ائتلاف ضدکودتا» که گروهی متشکل از هواداران مرسی تحت هدایت اخوان‌المسلمین است، تاکید کرد که که اعتراض‌ها ادامه خواهد یافت.

در بیانیه این گروه آمده است که «همه گروه‌های انقلابی، از جمله ائتلاف، همچنین اعلام می‌کنند که دولت کودتا و تصمیم‌ها و مذاکرات آن را به رسمیت نمی‌شناسند» و افزود که «هر گونه مسئولیت خشونت و کشتار بر عهده رهبران کودتا است.»

گروه دیده‌بان حقوق بشر هم از مقام‌های مصری خواسته است مردم را از محل تحصن متفرق نکنند.

این گروه اعلام کرد: «برای جلوگیری از به راه افتادن حمام خون، حاکمان غیرنظامی مصر باید اطمینان حاصل کنند که حقوق تظاهرکنندگان برای تجمع مسالمیت‌آمیز تضمین می‌شود و دولت باید در جست‌وجوی راهی غیر از پراکنده کردن جمعیت با توسل به زور باشد.»

جمعه بعد از ظهر تلویزیون دولتی مصر گزارش داد که طی ۴۸ ساعت نیروهای امنیتی اردوگاه تحصن‌کنندگان را مسدود خواهند کرد و فقط اجازه خروج از آن را خواهند داد.

هم‌زمان تلویزیون احرار ۲۵ متعلق به اخوان المسلمین اعلام کرد که دو تحصن تازه اطراف مسجد «مصطفی محمود» در جنوب محله مهندسین و دیگری در «الف المسکن» در شرق در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی شکل گرفته است.

ائتلاف ضدکودتا اعلام کرد که قصد برگزاری راهپیمایی به سمت چند مرکز امنیتی در قاهره از جمله ستاد اطلاعات و امنیت ملی ارتش را دارد.

نیروهای امنیتی همچنین به سمت هواداران مرسی که در اطراف مجتمعی که محل استقرار چند کانال تلویزیونی خصوصی است تجمع کرده بودند، گاز اشک‌آور شلیک کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز