خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون استاندارد نظام صنفی رایانه‌ای اعلام کرد:

تدوین 91 استاندارد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۱۷

در راستای تفاهم‌نامه‌ میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و سازمان ملی استاندارد، 15 استاندارد در شبکه اختصاصی دولت معرفی شد.

رئیس کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از نهایی شدن 91 استاندارد حوزه فاوا درسازمان ملی استاندارد خبر داد.
لیلا لاریجانی رئیس کمیسیون استاندارد این سازمان با اشاره به دستاوردهای کمیسیون طی دوسال گذشته، گفت: طی این مدت، کمیسیون استاندارد از طریق ارتباط نزدیک و منسجم با حوزه کسب و کارفاوا و سازمان ملی استاندارد، پیشنهاد تدوین   91 استاندارد فناوری اطلاعات در حوزه‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار، امنیت و شبکه را به این سازمان ارایه کرده که مورد موافقت قرار گرفت.

وی ارایه 15 استاندارد فاوا در شبکه اختصاصی دولت را به عنوان دیگر دستاورد این کمیسیون ذکر کرد و گفت: در راستای تفاهم‌نامه‌ میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و سازمان ملی استاندارد، این استانداردها در شبکه اختصاصی دولت معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی فعال‌سازی مجدد کمیته ISIRI/ITTC (کمیته فنی متناظرJTC1 ISO/IEC) را از دیگر طرح‌های این کمیسیون خواند و گفت: از سال گذشته، این کمیسیون پیگیری‌های لازم را در قالب تدوین طرحی برای فعال‌سازی مجدد این کمیته، از طریق سازمان ملی استاندارد انجام داده است.

لاریجانی با اشاره به موافقت دبیرخانه کمیته ملی استانداردهای ایزو با کلیت طرح فعال‌سازی، ادامه داد: قرار است جلسه‌ای توسط این دبیرخانه و با حضور تمامی ذی‌نفعان و با هدف برگزاری انتخابات مجدد و تشکیل هیات رئیسه‌ی جدید در شهریور ماه آینده برگزار شود.

گفتنی است، فعال‌سازی کمیته ISIRI/ITTC، با توجه به توان و پتانسیل متخصصین داخلی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، می‌تواند به نقش ایران در توسعه استانداردهای جهانی این حوزه کمک شایسته‌ای کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز