خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

ترویج منش پهلوانی حضرت علی (ع) مشکلات ورزش را برطرف می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۴۲

مسائلی که در حوزه ورزش استان وجود دارد باید از طریق فرهنگ مورد توجه قرار گیرد.

ایلنا: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: ترویج منش پهلوانی حضرت علی (ع) مشکلات ورزش را برطرف می‌کند.
به گزارش ایلنا سید محمد شروین اسبقیان با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) با اشاره به اینکه مسئولان باید همواره با نگاهی فرهنگی به مسائل نگاه کنند، اظهار داشت: مسائلی که در حوزه ورزش استان وجود دارد باید از طریق فرهنگ مورد توجه قرار گیرد.
وی اخلاق را در ورزش بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: ورزشکاران ایران اسلامی با برخورداری از اخلاق، معرفت، اخلاص و عزت در مسابقات ورزشی خوش درخشیده‌اند و برای اعتلای نام انقلاب اسلامی تلاش کرده‌اند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: ورزشکاران به تاسی از رفتار و فرمایشات مولای متقیان حضرت علی (ع) می‌توانند با ترویج موضوعات اخلاقی و منش پهلوانی در ورزش بسیاری از مشکلات ورزش را رفع کنند.
وی ادامه داد: ورزشکاران و دست‌اندرکاران ورزش همیشه باید برای رضای خدا و انس با معبود تلاش کنند تا مشکلات برطرف شده و اخلاق اسلامی بیشتر در ورزش نمود داشته باشد.
اسبقیان افزود: ورزش یک نوع ریاضت بوده و باید توجه شود تا در ورزش هم علاوه بر قهرمانان، پهلوانان نیز تربیت شوند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با تأکید بر رسیدن به حقیقت نفس گفت: حضرت علی (ع) محور حق بودند و زمانی که درب خیبر را از جا کندند آن را امری الهی دانستند لذا قدرت زمانی مفید است که در خدمت معنویت درآید.
اسبقیان با اشاره به اینکه هدف اساسی ورزش تقویت قوای جسمی و روحی است، تصریح کرد: رشد و کامل شدن ورزش نیز باید در هر دو بعد جسمی و روحی صورت پذیرد.
وی ادامه داد: الگوسازی و جهت‌دهی به رفتار ورزشکاران قهرمان به سمت ورزشکارانی بااخلاق، مؤمن، تکلیف‌گرا، بصیر، ولایت‌مدار و پهلوان دستاورد تاسی بر حضرت علی (ع) است.
اسبقیان یادآور شد: ورزش یک ابزار مهم تربیتی است و با استفاده از ورزش امروز می‌توان اسلام ناب محمدی را در جهان گسترش داد و ایران می‌تواند پرچم‌دار این حرکت باشد.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی افزود: وقتی ورزشکار ما مدام نام حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و ابوالفضل عباس (ع) و تمام اهل بیت (ع) را بر زبان داشته باشند قطعاً با کمک و یاری آن‌ها بیشتر پیشرفت خواهند کرد و ورزش سالم‌تر و پاک‌تر و بدون حاشیه‌ای را خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز