خبرگزاری کار ایران

المپیک ناشنوایان جهان-صوفیه؛

درخشش طلا بر گردن بانوی کاراته‌کا/ایران 6 مداله شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۱۶

در نخستین روز پیکارهای کاراته در المپیک ناشنوایان تیم کشورمان موفق شد به 2 مدال طلا و 4 برنز دست یابد. این رقابت‌ها فردا نیز ادامه دارد.

نخستین مدال طلای کاروان ورزشی ایران در المپیک ناشنوایان که به میزبانی صوفیه بلغارستان در حال پیگیری است با درخشش بانوای کاراته کای کشورمان در بخش کاتا بدست آمد.

به گزارش ایلنا، مژده مردانی امروز سه شنبه با درخشش بی نظیر خود حریفانی از روسیه، اوکراین، ترکیه و ونزوئلا را با اقتدار پشت سرگذاشت تا به مدال زرین طلا دست یابد. همچنین مدال برنز مشترک نیز به کاتاروهای روسیه رسید.

دومین مدال طلا بر سینه خدایار

 

محمد خدایار کاراته کا وزن منهای 67 کیلوگرم ایران موفق شد به عنوان قهرمانی برسد. خدایار برای رسیدن به فینال، نمایندگان کشورهای روسیه و ونزوئلا را شکست داد و در فینال موفق شد حریف آرژانتینی را با نتیجه 8 بر صفر شکست دهد تا دومین مدال طلای کاروان ورزشی ایران و تیم ملی کاراته ناشنوایان را به دست آورد.

مدال برنز ایران در کاتای تیمی

در ادامه نخستین روز از رقابت‌های کاراته بازی‌های المپیک ناشنوایان  امروز سه شنبه تیم کاتای مردان ایران با ترکیب محمد رضا هوشیار، مرتضی جدایی و میثم اخوان توانست به مدال برنز این بازی‌های مهم دست یابد. در این بخش تیم های روسیه و ترکیه به مدال‌های طلا و نقره دست یافتند.

مدال برنز بعیات

عاطفه بعیات کاراته کا وزن منهای 55 کیلوگرم کشورمان با کسب مدال برنز تعداد مدالهای تیم کاراته ایران در روز نخست را به عدد 6 رساند. در پایان نخستین روز رقابت‌های کاراته المپیک ناشنوایان در صوفیه بلغارستان، عاطفه بعیات در وزن منهای 55 کیلوگرم پس از شکست مقابل حریفانی از روسیه و ونزوئلا، در بازی سوم مقابل حریف ترکیه‌ای خود قرار گرفت و موفق شد این حریفش را با نتیجه 6 بر صفر شکست بدهد و مدال برنز را از آن خود کند.

2 برنز دیگر برای کاراته کاهای ایران 

در ادامه بازی‌های المپیک ناشنوایان، بهاره صفری کارته کای وزن منهای 50 کیلوگرم و میثم اخوان در وزن منهای 60 کیلوگرم موفق شدند به مدال برنز این رقابت‌ها دست یابند. بهاره صفری نماینده وزن منهای 50 کیلوگرم موفق شد به مدال برنز دست یابد. صفری مقابل حریفانی از چین تایپه و روسیه شکست خورد ولی با توجه به پیروزی مقابل حریف ترکیه‌ای خود و طبق جدول، به عنوان سوم رسید. همچنین میثم اخوان هم دیگر نماینده کاراته کشورمان در وزن منهای 60 کیلوگرم در دو دیدار نخست خود مقابل حریفان تایوانی و برزیلی به پیروزی رسید. وی در دیدار دوم در حالی که از حریف روس خود جلو بود، به دلیل گرفتن اخطار بیشتر بازی را واگذار کرد و در دیدار چهارم هم مقابل نماینده ونزوئلا شکست خورد. اخوان در دیدار رده‌بندی باید به مصاف نماینده ترکیه می‌رفت ولی به خاطر حاضر نشدن حریف، بدون انجام مبارزه به مدال برنز رسید.

در نخستین روز پیکارهای کاراته در المپیک ناشنوایان تیم کشورمان موفق شد به 2 مدال طلا و 4 برنز دست یابد. این رقابت‌ها فردا نیز ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز