خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان:

۱۲۰ شورای سازش و حل اختلاف در سطح واحدهای کارگری استان لرستان فعال است

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۵۵

۵۱ درصد پرونده‌های مربوط به شکایات کارگران و کارفرمایان در این استان طی سال گذشته، منجر به سازش شده است.

ایلنا: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: ۱۲۰ شورای سازش و حل اختلاف در سطح واحدهای کارگری استان لرستان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حامد ویس کرمی در جلسه کمیته راهبری این اداره کل گفت: ۵۱ درصد پرونده‌های مربوط به شکایات کارگران و کارفرمایان در این استان طی سال گذشته، منجر به سازش شده است.
وی افزود: هفت هزار و ۵۰۰پرونده شکایات کارگری و کارفرمایی طی سال گذشته در استان تشکیل شده که از این تعداد ۷۱ درصد آن‌ها بررسی و مختومه شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۰ شورای سازش و حل اختلاف در سطح واحدهای کارگری استان لرستان فعال هستند که فعالیت این شورا‌ها نقش موثری در راستای رفع مشکلات کارگران داشته است.
وی میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در هیات‌های تشخیص استان طی سالهای گذشته را ۱۵ روزه ذکر کرد و گفت: این رقم در حال حاضر به کمتر از هشت روز رسیده است.
ویسکرمی با بیان اینکه هم اکنون ۱۸۲ تشکل فعال کارگری و کارفرمایی در استان لرستان فعالیت دارندگفت: سال گذشته مشکلات ۱۲۵ واحد تولیدی استان بررسی و از بیکار شدن پنج هزار و ۵۳۲ کارگر در این واحد‌ها جلوگیری شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: هشتمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های بر‌تر لرستان در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.
ویس کرمی ظهار داشت: در این جشنواره که در طول هفته تعاون برگزار می‌شود ۱۵ تعاونی بر‌تر استان لرستان معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه، معرفی توانمندی بخش تعاون، ارج نهان به زحمات تلاشگران بخش تعاون، معرفی الگوهای عملی موفق تعاون جهت بهره گیری سایر تعاونی‌ها عنوان کرد.
قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان لرستان افزود: این تعاونی‌ها در زمینه کشاورزی، مسکن، خدمات، صنعت، فرش دستباف، حمل و نقل، تامین نیاز مصرف کنندگان، سهام عدالت، زنان و دانش بنیان فعالیت داشته که از بین بیش از ۲۹۴تعاونی ثبت نام شده در سامانه تعاونی‌های بر‌تر انتخاب می‌شوند.
ویس کرمی همچنین اظهار داشت: تعاونی‌هایی که بیشترین امتیاز را از سوی کارگروه علمی و هیات داوری کسب کرده و دارای شرایط لازم باشند به جشنواره ملی راه خواهند یافت.
هفته تعاون از سیزدهم شهریورماه آغاز و تا نوزدهم ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز