خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه کارگر استان اردبیل:

فردی برای تصدی وزارت كار معرفی شود كه از جنس كارگران باشد

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۴۳

چکیده: «با وجود چهره‌های کارآمد، متخصص و تلاشگر در جامعه کارگری کشور، انتظار می‌رود فردی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی ‌شود که از جنس کارگران باشد.»

دبیر خانه کارگر استان اردبیل اعلام کرد: جامعه کارگری بدنبال فردی با دیدگاه و مشی كارگری برای هدایت وزارت كار است.

«مرتضی مقدم» با بیان اینکه جامعه کارگری به دنبال سهم خواهی از دولت منتخب نیست، به ایلنا گفت: با وجود چهره‌های کارآمد، متخصص و تلاشگر در جامعه کارگری کشور، انتظار می‌رود فردی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی ‌شود که از جنس کارگران باشد.

این فعال كارگری افزود: در چندین سال گذشته به دلیل سیاست‌های نادرست در حوزه کار و تامین اجتماعی، كارگران بزرگ‌ترین  لطمات را متحمل شده‌اند.

او با ذكر مثالی ضافه کرد: نادیده گرفتن قانون کار در دولت‌های گذشته در موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران که هر ساله بدون احتساب نرخ تورم تعیین می‌شود ناشی از غلبه نگاه كارفرمایی در وزارت كار است.

این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و مشکلات جامعه کارگری استان اردبیل اشاره کرد و گفت: اهمیت ندادن مسئولان دولتی به معضل بیکاری جوانان استان و سایر نقاط کشور از همین نگاه نشأت می‌گیرد.

مقدم این مشكلات را ناشی از خلاء وجود یک فرد دلسوز جامعه كارگری در رأس وزارت كار دانست و در پایان گفت: برای آنکه دولت بتواند امیدزندگی بهتر را به جامعه کارگری بازگرداند، رئیس جمهور منتخب باید فردی را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کند كه با مشکلات جامعه کارگری بیگانه نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز