خبرگزاری کار ایران

تمیمی در نطق میان‌دستور:

بیش از ۳۷ درصد جوانان شادگان بیکار هستند

کد خبر : ۹۱۹۱۲

چرا فاضلاب ادارات، منازل، بیمارستان‌ها، کشتارگاه‌ها و حتی غسالخانه‌های اهواز در رودخانه کارون تخلیه می‌شود و به دنبال آن به علت نبود تصفیه‌خانه در دارالخوین و شادگان مردم دیارم به صورت خام از آب رودخانه کارون استفاده می‌کنند و همانطور که می‌دانید این امر باعث ایجاد انواع و اقسام بیماری‌های شناخته و ناشناخته در مردم شادگان شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از بیکاری ۳۷ درصدی در شادگان گفت: در حوزه انتخابیه من علی‌رغم وجود شرکت‌های بزرگ نفتی نظیر شرکت‌های مناطق نفت‌خیز جنوبی و نفتی اروندان و شرکت ملی حفاری تعداد زیادی بیکار وجود دارد، چرا که این شرکت‌ها جذب نیروی بومی را در دستور کار خود قرار نمی‌دهند.

به گزارش ایلنا، عبدالله تمیمی در نطق میان‌دستور خود با فرستادن سلام و درود بر روح پرفتوح امام راحل و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری افزود: نمایندگان عزیز در حوزه انتخابیه من مشکلات و گره‌های زیادی وجود دارد، لطفا تحمل کنید من صدای مردم محروم و نجیبی هستم که تاکنون چوب نجابت خود را خورده‌اند. مردمان مومن و غیور و ولایتمداری که تا پای جان از انقلاب و اسلام حمایت کرده و خواهند کرد. من از دیار شهید حاج علی معرفی‌زاده هستم.

نماینده مردم شادگان در مجلس نهم در ادامه با انتقاد از کمبودها و کاستی‌ها در حوزه انتخابیه خود افزود: من نمی‌خواهم خدمات سی و چند‌ساله دولت‌های بعد از انقلاب را در حوزه انتخابیه‌ام نادیده بگیرم و سیاهنمایی کنم، بلکه هدفم نشان دادن محرومیت مردم شادگان و خوزستان است. من از خطه محروم شادگان هستم که نوزادان آن در بدو تولد قبل از استشمام بوی شیر مادر بوی نفت را استشمام کرده‌اند، اما افسوس که از نعمت نفت متنعم نیستند. شادگان شهری با میادین عظیم نفتی است که متاسفانه بیش از ۳۷ درصد جوانان آن بیکار هستند.

وی خطاب به وزیر نفت تصریح کرد: آقای وزیر این عجیب نیست که شرکت‌های مناطق نفت‌خیز جنوبی و نفتی اروندان و شرکت ملی حفاری که حوزه فعالیت آنها در شادگان است جوانان جویای کار را جذب نمی‌کنند اما با کمال تاسف نیروهای غیربومی را به کار می‌گیرند. آقای قاسمی! چرا جوانان ۵۰ درصد نیروهای بومی وزارت نفت در مورد جوانان شادگان اجرایی نمی‌شود و چرا پروژه‌هایی که باید در مناطق نفت‌خیز احداث شوند، نظیر بیمارستان‌ها،‌درمانگاه‌ها و ورزشگاه‌ها تاکنون در شادگان احداث نشده است.

تمیمی همچنین خطاب به وزیر نیرو ادامه داد: آقای نامجو چرا فاضلاب ادارات، منازل، بیمارستان‌ها، کشتارگاه‌ها و حتی غسالخانه‌های اهواز در رودخانه کارون تخلیه می‌شود و به دنبال آن به علت نبود تصفیه‌خانه در دارالخوین و شادگان مردم دیارم به صورت خام از آب رودخانه کارون استفاده می‌کنند و همانطور که می‌دانید این امر باعث ایجاد انواع و اقسام بیماری‌های شناخته و ناشناخته در مردم شادگان شده است.

وی با بیان اینکه آب شرب شادگان با چندین معضل روبرو است که سلامتی مردم را به خطر انداخته است، بیان کرد: شوری بیش از حد آب با ECحدود ۴۴۰۰ که برای هیچ موجود زنده‌ای قابل استفاده نیست هم اکنون در کارون جاری است که تخلیه پساب‌های شرکت توسعه نیشکر به کارون نیز عاملی دیگر برای این نقیصه تلقی می‌شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس نهم همچنین با تاکید بر مشکل برق مردم شادگان گفت: عدم توسعه شبکه برق در برخی مناطق به دلیل تخصیص نیافتن نقدینگی موجبات قطع مکرر برق را فراهم کرده است و مردم در ماه مبارک رمضان و دمای بالاتر از ۵۰ درجه با قطعی برق مکرر روبرو هستند.

وی همچنین با تاکید بر معضل وجود ریزگردها در استان‌های جنوبی کشور افزود: آقای رئیس جمهور ریزگردها را چه کنیم. سال‌هاست که مردمان استانم آبی آسمان را از شدت هجوم ریزگردها به درستی ندیده‌اند و انواع بیماری‌های تنفسی رهاورد این ریزگردها برای این مردمان بوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از وزیر بهداشت افزود: آقای وزیر، آیا شما از وضعیت اسفبار تنها بیمارستان شادگان که فقط اسم بیمارستان را یدک می‌کشد و از ارائه حداقل خدمات پزشکی در حد درمانگاه هم عاجز است، مطلع هستید؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مشکلات عدیده راه‌های مواصلاتی در حوزه انتخابیه خود یادآور شد: وزیر راه باید پاسخگو باشد که چرا باند دوم جاده شادگان- دارالخوین تکمیل نشده و تاکنون جان بسیاری از مردم شادگان بر اثر عدم احداث راه‌های مطمئن گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز