خبرگزاری کار ایران

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در گفت وگو با ایلنا:

بزرگان حوزه علمیه خواهان قرائت گزارش 22 بهمن قم در مجلس هستند

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۰۸

سنگ پراکنی کار اراذل اوباش است/با مسببان این حادثه برخورد قاطع شود/این افراد با ایجاد تنش،به آرامش کشور و نظام لطمه زدند/اگر با مسببان این حادثه برخورد نشود، در آینده دامان افرادی بالاتر از رئیس مجلس را خواهد گرفت.

ایلنا: عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم،گفت: گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم، نه تنها باید درصحن علنی مجلس خوانده شود، بلکه باید با این اراذل و افرادی که این کار‌ها را می‌کنند برخورد خیلی قاطع شود و مجازات شوند، تا عبرت دیگران باشد و به هیچ کس اهانت نشود؛ یعنی نه با علما، نه به مسئولین و نه به افراد دیگر؛ لذا به عنوان یک وظیفه اخلاقی و وظیفه شرعی باید با این قضیه برخورد شده و با عاملین آن برابر مقررات رفتار شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اصغر ناظم‌زاده از اساتید حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آماده شدن گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم و جریان اهانت به رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم حضرت معصومه (س) و عدم قرائت این گزارش تا به این لحظه، اظهار داشت: اصولا با هر کاری که باعث ایجاد تنش در جامعه شده و بر خلاف موازین شرع و قانون است، باید برخورد جدی شده تا ریشه این کار‌ها کنده شود.

وی تأکید کرد: اصلا اگر ما به این کار زشت که در حرم حضرت معصومه (س) انجام شد نیز، کاری نداشته باشیم، دیگر نباید توقع امنیت داشته باشیم.باید پرسید که اصلا مگر معنا دارد در خیابان و کوچه، و داخل خانه، به کسی و یا شخصیتی و یا به یک زن یا مرد مؤمن اهانت شود؟ مگر درست است کسی که در خیابان راه می‌رود شخص دیگری به او اهانت کند و به شخصیت او لطمه بزند؟

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: وظیفه قانون و قانون گذار، وظیفه قوه قضائیه و وظیفه پلیس کشور این است که با این قبیل اقدامات برخورد جدی کند تا همه مردم احساس امنیت و آرامش کنند؛ مخصوصا اینکه اگر شخصی در جایگاه بلندی از جامعه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ناظم‌زاده افزود: به علاوه اینکه در روز ۲۲ بهمن که روز اعلام وحدت، روز راهپیمایی و روز آبرو دادن به جمهوری اسلامی است این کار را کردند؛ با ایجاد تنشی در جامعه، به آرامش کشور و به نظام ما لطمه زدند و وحدت ما را در دنیا زیر سؤال بردند؛ به علاوه اینکه جایگاه مقدسی مثل حرم حضرت معصومه (س) برای این کار در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه گاهی چنین اقداماتی در مساجد یا جایگاهی چون حسینیه‌ها که مورد توجه مردم است صورت گرفته است، گفت: اگر کسانی بیایند به چنین مکان‌هایی متعرض شده و به کسانی اهانت کنند، به علاوه سنگ پراکنی کنند که کار اراذل اوباش است باید برخورد جدی شود.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم، نه تنها باید درصحن علنی مجلس خوانده شود، بلکه باید با این اراذل و افرادی که این کار‌ها را می‌کنند برخورد خیلی قاطع شود و مجازات شوند، تا عبرت دیگران باشد و به هیچ کس اهانت نشود؛ یعنی نه با علما، نه به مسئولین و نه به افراد دیگر؛ لذا به عنوان یک وظیفه اخلاقی و وظیفه شرعی باید با این قضیه برخورد شده و با عاملین آن برابر مقررات رفتار شود.

حجت الاسلام و المسلمین ناظم‌زاده گفت: باید این اراذل و اوباش، همانطور که باعث آبرو ریزی شدند، آبروی خودشان ضربه ببینند تا دیگر چنین کارهایی تکرار نشود.

وی یادرآور شد: مسلما وقوع حادثه ۲۲ بهمن قم، ریشه در حوادثی دارد که در طول سالیان گذشته رخ داده و به برخی علما و مراجع تقلید هم بی‌حرمتی شده است اما ما می‌گوییم ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است و از این رو برخورد با این افراد برای کشور بسیار مفید خواهد بود.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش‌هایی برای بستن پرونده گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم و عدم قرائت آن در مجلس شورای اسلامی، گفت: در گذشته در خصوص مسائلی مشابه این مسئله کوتاهی کردند و رسیدگی نکردند و شخصیت‌های بزرگ، علما و مراجع مورد اهانت قرار گرفتند اما متأسفانه برخورد نشد و کار به جایی رسید که دامان خودشان را گرفت؛ اگر این بار هم جلوی این اقدامات خلاق شرع و قانون را نگیرند، باز دامان افراد بالاتری را در آینده خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین ناظم‌زاده تأکید کرد: به عنوان وظیفه اخلاقی، شرعی، دینی و قانونی لازم است جلوی همه این کار‌ها گرفته شود و‌ای کاش از قبل جلوگیری می‌شد ولی حالا هم اگر برخورد شود، بازهم جای تقدیر دارد و امیدواریم به نتیجه برسد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: بنده با خیلی از بزرگان و فضلای حوزه در این زمینه صحبت کردم و همه از این کار زشت و کاری که بر خلاف موازین اخلاق، منطق و دین بود اظهار تأسف و ناراحتی می‌کردند و حتی نسبت به گذشته هم می‌گفتند‌ای کاش در گذشته هم برخورد می‌شد که کار به اینجا منتهی نمی‌شد. اما اکنون این بزرگان و فضلای حوزه می‌خواهند که این گزارش در صحن مجلس قرائت شده و ضمن روشن شدن این مسئله با مسببان آن برخورد قاطع صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز