خبرگزاری کار ایران

کوثری در نطق میان‌دستور:

اتحادیه اروپا سرسپرده رژیم صهیونیستی است

کد خبر : ۹۱۹۰۵

نگذارید کسانی که به ظاهر مسئولیت می‌گیرند اما خواسته‌های خود را مقدم بر خواسته‌های رهبری می‌دانند سررشته امور را در دست بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اقدام جدید اتحادیه اروپا در قرار دادن نام حزب‌الله در لیست تروریست‌ها را خباثت غرب خواند و گفت: امت مسلمان و غیر مسلمان اتحادیه اروپا را نیز مانند سردمداران آمریکایی، سرسپرده رژیم صهیونیستی می‌دانند.

به گزارش ایلنا، اسماعیل کوثری در نطق میان‌دستور خود ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای مردم ایران و تبریک میلاد کریم سبزپوش آل فاطمه (س) امام حسن مجتبی (ع) تنهاترین سردار لشگر حیدر، پیشاپیش شهادت امام عدالت حضرت علی (ع) را به ملت ایران تسلیت گفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم با درود و سلام به امام راحل و شهدا به خصوص شهدای عملیات مرصاد گفت: شهدای این عملیات با مقابله با خودفروختگان در حمله رژیم بعث عراق که پس از پذیرش قطعنامه و در محدوده کرمانشاه انجام شد به شهادت رسیدند و البته موجب سرکوب منافقین و ارتش بعث عراق و خشنودی امام و ملت مسلمان ایران شدند.

وی با آرزوی توفیق و سلامتی برای مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای در رابطه با حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: برخی نمایندگان در نطق خود دائماً از تهران مرفه صحبت می‌کنند و این در حالی است که در برخی نقاط تهران ساکنان آن دچار مشکلات عدیده‌ای هستند، اما چون اکثریت بالاتفاق نمایندگان در شمال تهران سکونت یافته‌اند اطلاعی از مشکلات سایر نقاط تهران ندارند.

کوثری با بیان اینکه من به همراه مجمع نمایندگان استان تهران پیگیر مطالبات مردم در حوزه انتخابیه هستم، گفت: البته باید یادآوری کرد که با عنایت خداوند همه نقاط کشور حتی در روستاها شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، خطاب به آمریکا و رژیم اشغالگر قدس گفت: بدانید با آگاهی مردم مسلمان منطقه خواب راحتی نخواهید داشت که نمونه آن کشور سوریه است که می‌خواستید آنجا را اشغال کرده و اهداف خود را در آنجا محقق سازید، اما این روزها احساس خطر کرده‌اید.

وی ادامه داد: آمریکا و صهیونیستم همان تروریست‌هایی که به خاطر انفجار ساختمان‌های دوقلو محکوم به نابودی بودند را به سوریه فرستادند چرا که خودشان جرأت حضور در صحنه نبرد را ندارند و در تلاش هستند تا با حمایت دلارهای کشورهای عربستان و قطر اهداف خود را محقق سازند، اما در عمل شکست‌های پی‌در‌پی خورده و بر این اساس استکبار جهانی به وحشت افتاده است.

کوثری با اشاره به اقدام جدید اتحادیه اروپا در قرار دادن نام حزب‌الله در لیست تروریست‌ها گفت: با این اقدام جوانان و امت مسلمان و غیرمسلمان خباثت پنهانی شما را بهتر شناخته‌اند و اتحادیه اروپا را نیز مانند سردمداران آمریکایی، سرسپرده رژیم صهیونیستی می‌دانند و با این اقدام اتحادیه اروپا ضرر بزرگی را متوجه خود ساخته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همچنین این اقدام بیش از پیش تعارض اتحادیه اروپا را در عمل ثابت کرد که از یک طرف نیروهای رزمنده که شجاعانه در مقابل ارتش مقتدر غرب می‌جنگند را تروریست می‌خوانند و از طرف دیگر تروریست‌های آدمکش را که انسان‌های بیگناه اعم از مسلمان و مسیحی را سر بریدند مورد حمایت قرار می‌دهند.

رئیس کمیته دفاعی مجلس با بیان اینکه این روزها مصادف با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و عملیات‌های قادر و مرصاد است، گفت: بنده قسمتی از واقعیت‌های موجود را عرض می‌کنم تا برای آیندگان درسی باشد که نگذارید کسانی که به ظاهر مسئولیت می‌گیرند اما خواسته‌های خود را مقدم بر خواسته‌های رهبری می‌دانند سررشته امور را در دست بگیرند.

وی یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام با دست خالی وارد صحنه نبرد شدند و در مقابل دشمن تا دندان مسلح و قسم‌خورده پیروزی‌های بزرگی را به دست آوردند. اما برخی از مسئولان وقت که از جنگ خسته شده و به دنیاطلبی تمایل پیدا کرده بودند وقتی امام راحل فرمانی را صادر می‌کردند، به شکل دیگری آن را تعبیر و تفسیر می‌کردند. به طور مثال زمانی که امام فرمودند «اگر من بودم اولین ناو آمریکایی که وارد خلیج فارس می‌شد را می‌زدم» و زمانی که رزمندگان اسلام آماده حمله به سمت ناو آمریکایی شده بودند، دستوری از سوی مسئولان صادر نشد.

کوثری افزود: همچنین زمانی که فرماندهان جنگ از مسئولان دولتی درخواست می‌کردند تا تمامی دولت و وزرا در جبهه حضور یابند، نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه دولت مقدمات پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را فراهم کرد و جام زهر را به حضرت امام نوشاند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم یادآور شد: در آن زمان رئیس ستاد یعنی آقای موسوی گفت برای ادامه جنگ پول نداریم، معاونت پشتیبانی یعنی آقای بهزاد نبوی نیز گفت امکانات نداریم و معاونت تبلیغات عمومی یعنی آقای خاتمی گفت مردم از جنگ خسته شده و تمایلی برای حضور در جبهه ندارند.

وی گفت: این در حالی بود که حضرت امام در جایی فرمودند احتمال تجاوز دشمن وجود دارد و نباید از دشمن غافل شد و بر این اساس از ائمه جمعه در سراسر کشور و به ویژه رهبر معظم انقلاب خواستند تا مردم به سوی جبهه‌ها حرکت کرده و حضور خود را در عمل نشان دهند و آنچنان جمعیت گسترده و سیل‌آسایی به سمت جبهه‌ها سرازیر شد که نشان‌دهنده تحلیل غلط مسئولان وقت از روحیات مردم بود.

کوثری ادامه داد: بر این اساس حضرت امام (ره) فرمودند اگر می‌دانستم مردم اینگونه به سمت جبهه‌ها می‌آیند قطعنامه را قبول نمی‌کردم.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: باز هم این آقایان با تفکر اصلاح‌طلبی در جبهه سبز فتنه‌های سال ۷۸ و ۸۸ علیه مردم و رهبری شرکت کرده که با درایت رهبر معظم انقلاب و حضور گسترده مردم در ۹ دی سال ۸۸ مانند عملیات مرصاد سال ۶۷ در محور غرب کشور این توطئه هماهنگ‌شده داخل و خارج را سرکوب کردند.

وی افزود: حال سوال این است که آیا این افراد نباید نسبت به اعمال ناشایست خود پاسخگو و خجالت‌زده باشند؟ و چرا پس از این توطئه‌ها و ضربه زدن به نظام اسلامی و به آشوب کشاندن تهران در سال ۸۸ و نماز خواندن دختر و پسر در کنار هم در روز عاشورای حسینی و حمله به حسینیه‌های امام حسین (ع) نباید به مردم پاسخ دهند؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز