خبرگزاری کار ایران

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم:

خط بازسازی تفکر منادیان تحجر و اسلام طالبانی پابرجاست

کد خبر : ۹۱۹۰۰

شعار اعتدال گرایی آقای روحانی امروز به عنوان گفتمان غالب اکثریت جامعه تبدیل شده است/اصول گرایی و اصلاح طلبی واقعی دارای وجه مشترک صداقت و پاک دستی است و فصل مشترک این دو تفکر، ریشه در وعده های داده شده به مردم در انقلاب از خرداد 42 تا بهمن57 دارد.

ایلنا: نماینده اصلاح طلب مجلس ششم، گفت: تفکر و نحله فکری منادیان تحجر و افراط گرایی در انتخابات 24 خرداد، با شکست سنگین وعدم اقبال اکثریت مردم آگاه ما همراه شد؛ اما خط بازسازی این تفکر کماکان پابرجاست چرا که دارای توان لجستیکی و مادی و تبلیغاتی فراوان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا اسماعیلی مقدم نماینده اسبق مردم قم در مجلس ششم، در جمع اعضای ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در قم، اظهار داشت: در پیروزی آقای دکتر روحانی در انتخابات، عوامل متعددی نقش داشت که یکی از مهمترین این عوامل نقش ویژه و تلاش های آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و از این رو باید قدردان این زحمات باشیم.

وی در تشریح شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان از معدود بنیانگذاران باقیمانده انقلاب اسلامی هستند که همراه و یار صدیق و امین امام راحل در تمام مراحل شکل گیری و پیروزی نهضت اسلامی مردم ایران بودند و بعد از پیروزی انقلاب نیز، در تمام مسئولیتهای کلان و سطح بالای مدیریتی نظام، منشاء خیر و برکات فراوان بوده‌اند.

نماینده اسبق مردم قم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی با درک شرایط خطیر و حساس بین المللی و داخلی، پا به میدان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری گذاشته و آبروی چندین دهه خود را برای سربلندی و اعتلای ایران اسلامی با خداوند معامله کردند.

اسماعیلی مقدم اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی با این کار شور وشعف فراوانی را در جامعه ایجاد کردند ولی متاسفانه در راستای همان خط تخریب که از سال 84 علیه ایشان و دیگر یاران صدیق امام(ره) شروع شد، شروع به تخریب ایشان کردند که متاسفانه با کوته بینی و تنگ نظری شاهد محروم شدن جامعه از خدمات ایشان شدیم.

وی افزود: اما آیت الله هاشمی رفسنجانی با صبر و متانت انقلابی که برگرفته از مکتب امام راحل بود و با هماهنگی و همراهی با حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی که حقیقتا رهبری اصلاحات و اصلاح طلبی را دارند، به تشکیل جبهه مشترک عقلانیت و خردگرایی، که تبلور آن در معرفی آقای دکتر روحانی با شعار اعتدال و تدبیر و امید بود، اقدام کنند.

این فعال سیاسی گفت: با اقدام مدبرانه و هوشمندانه آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی در تشکیل جبهه عقلانیت و اعتدال و خردگرایی، ایشان توانستند ضمن سوق دادن سمت و سوی افکار و آراء جامعه به اقای روحانی که البته با همراهی و فداکاری برادر عزیز دکتر عارف که حقیقتا اسوه اخلاقی بارز برای جامعه شدند و از حق خود برای دست یافتن به هدف بلاتر گذشتند، این پیروزی حاصل شد.

اسماعیلی مقدم گفت: در نهایت با رأی حماسی مردم در انتخابات 24 خرداد که دارای پشتوانه شعور و آگاهی و بینش عمیق مردم بود که سره را از نا سره تشخیص داد این پیروزی حاصل شد.

وی تصریح کرد: در واقع مردم از گزینه رأی دادن به هاشمی، به این گزینه رسیدند که هرکه را هاشمی و خاتمی بگویند، انتخاب می کنیم و این لطف خداوند متعال بود که مظلومیت و حقانیت آقایان هاشمی و خاتمی را با وجود این که 8سال گذشته پر از توهین، تخریب، افتراء، دروغ پردازی، رواج خرافه گرایی و افراط گرایی بود به اثبات رساند؛ در این انتخابات واقعا ثابت شد که صداقت وپاک دستی همواره مورد تائید مردم است علیرغم فضا سازی ها و تبلیغات گسترده این پیروزی حاصل شد.

نماینده اصلاح طلب مردم قم در مجلس ششم با بیان این که شعار اعتدال گرایی آقای روحانی امروز به عنوان گفتمان غالب اکثریت جامعه تبدیل شده است، گفت: اصول گرایی و اصلاح طلبی واقعی دارای وجه مشترک صداقت و پاک دستی است و فصل مشترک این دو تفکر، ریشه در وعده های داده شده به مردم در انقلاب از خرداد 42 تا بهمن57 دارد.

اسماعیلی مقدم با اشاره به سخن معروف امام خمینی(ره) مبنی بر این که میزان رأی ملت است، گفت: به فرموده امام راحل تلازم جمهوریت نظام با اسلامیت آن یعنی جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم ونه یک کلمه زیاد و این همان نظریه بنیان گذاران فکری و ایدئولوژیک نظام مانند شهیدان آیت الهز بهشتی و آیت الله مطهری است که بارها آن را اعلام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز