خبرگزاری کار ایران

در هفته بهزیستی؛

سه مرکز درمان اختیاری اعتیاد در سیستان‌وبلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۶۸

طول درمان مراکز اختیاری ۲۱ روز و دوره‌های اجباری با توجه به وضعیت بیمار بین سه تا شش ماه است، معتادان مراکز اجباری مربوط به حوزه معتادان کوچه و خیابان‌ها است.

ایلنا: مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ساخت و بهره‌برداری مرکز درمان اختیاری اعتیاد «زاهدان» بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زاهدان، محمدرضا سراوانی طی نشست خبری در محل این اداره کل اظهارکرد: ۸۶۷ معلول در گروه‌های سالمند، بیماری‌های روانی و معلولان ذهنی در مراکز روزانه و شبانه‌روزی غیرخصوصی استان، خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بهزیستی نزدیک به ۱۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال یارانه به این مراکز تخصیص داده است، افزود: معلولان ذهنی در سه گروه شدید، متوسط و خفیف قرار دارند که بهزیستی مکلف است به مراکز خصوصی بایت دو گروه خفیف و متوسط روزانه ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه پرداخت کند، برای معلولان ذهنی شدید هم باید روزانه ۱۸۰ هزار تومان یارانه بپردازد.

سراوانی با زیاد برشمردن هزینه‌های افراد معلول؛ ادامه داد: خانواده افراد معلول باید به میزان یارانه تخصیصی بهزیستی به این مراکز تخصصی هزینه بپردازند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: در بخش خصوصی وظیفه بهزیستی نظارت بر کیفیت خدمات و دستور‌المل‌ها است. در این رابطه نیازمندی‌هایی مانند پوشاک، سطح بهداشت، مسائل آموزشی، حرفه‌آموزی و کیفیت خدمات با حساسیت زیادی رصد می‌شود.

وی با متفاوت خواندن مشکلات افراد معلول با سالم، تصریح کرد: هر مددجو مشکلات خصوصی و عمومی خاصی دارد؛ در واقع هزینه یک فرد معلول با یک فرد سالم، شاید کمی متفاوت باشد. بیمار علاوه بر هزینه‌های خوراک و پوشاک و موارد دیگر، هزینه‌های درمان و مشکلات بیماری را نیز دارد.

سراوانی بهزیستی را در ارتباط با بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست مکلف به خدمات دهی عنوان کرد و افزود: دیدگاه بهزیستی با کمیته امداد در این زمینه متفاوت است، بهزیستی تنها افرادی که هیچ کسی ‌از آن‌ها حمایت نمی‌کند یا بد سرپرست هستند در سیستم خود مقیم می‌کند.

او ادامه داد: افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست بین ۱۰ تا ۲۰ سال در بهزیستی می‌مانند و در حال حاضر نیز یک توازن مطلوب بین موارد مراجعه کننده با خانواده‌ها این چنینی در سطح استان وجود دارد.

وی مراکز درمان اعتیاد را دو مورد اجباری و اختیاری عنوان کرد و ابراز داشت: طول درمان مراکز اختیاری ۲۱ روز و دوره‌های اجباری با توجه به وضعیت بیمار بین سه تا شش ماه است، معتادان مراکز اجباری مربوط به حوزه معتادان کوچه و خیابان‌ها است.

سراوانی ادامه داد: ظرفیت مرکز اجباری ترک اعتیاد «تل‌سیاه» زاهدان ۲۰۰ نفر است و در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ نفر در آن تحت درمان قرار گرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز