خبرگزاری کار ایران

با حضور ۷۰ خوشنویس مازندرانی؛

هفتمین همایش خوشنویسی کتابت وحی در آمل برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۵۶

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از برگزاری هفتمین همایش کتابت وحی با حضور 70 خوشنویس مازندرانی در مجتمع ولی‌عصر(عج) ارشاد اسلامی این شهرستان خبرداد.

ایلنا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از برگزاری هفتمین همایش کتابت وحی با حضور ۷۰ خوشنویس مازندرانی در مجتمع ولی‌عصر (عج) ارشاد اسلامی این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا از آمل، محمد محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه خوشنویسان در شب دهم مرداد مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان (از افطار تا سحر) به گرد هم جمع می‌شوند، یادآور شد: آن‌ها در خطوط چهارگانه شکسته، نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث کتابت به خوشنویسی سوره‌های قرانی خواهند پرداخت.

وی با اعلام اینکه در آن خوشنویسان مازندرانی سوره «علق» را کتابت می‌کنند، اذعان داشت: این کار توسط خوشنویسان ممتاز و فوق ممتاز استان انجام خواهد شد.

محمدی از رونمایی دست نوشته قرآن کریم به قلم یکی دیگر از اساتید این شهرستان به نام استاد احمد ناطقی خبرداد و گفت: کتاب این استاد ارجمند از اعضای انجمن خوشنویسان شهرستان آمل برای دومین بار به خط نسخ رونمایی خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ‌وارشاداسلامی آمل اظهار داشت: اولین قرآن دست نوشته توسط استاد محمدرضا خسروی (رییس انجمن خوشنویسان آمل) در همایس کتابت وحی سال گذشته رونمایی شد.

وی در ادامه از دیگر برنامه این همایش تصریح کرد: امسال با توجه به نامگذاری شهدای شاخص سال به نام یکی از شهدای هنرمند آملی در رشته خوشنویسی به نام شهیده سیده طاهره هاشمی، بخش ویژه این همایش به کتابت فرازهایی از بیانات و دست نوشته‌های این شهیده بزرگوار اختصاص داده شده است.

محمدی با بیان اینکه در این همایش علاوه بر حضور خوشنویسان ممتاز و فوق ممتاز استان از حضور اساتید مطرح کشوری مانند استاد کیخسرو خروش و استاد محمد زمان فراست دعوت به عمل آنده، خاطرنشان کرد: در هفتمین همایش کتابت وحی از استاد عبدا... شهیدی آملی (از پیش کسوتان در رشته‌های خوشنویسی و نقاشی) تجلیل به عمل می‌اید.

این مسئول اضافه کرد: برپایی نمایشگاه سفال و آثار خوشنویسی و طراحی ایشان، آثار تذهیب استاد فقید محمد ناییج، معرق استاد علیزاده، تجلیل از دو نفراز خوشنویسان آملی که در جشنواره‌های کشوری خوش درخشیدند از دیگر برنامه‌های این همایش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز