خبرگزاری کار ایران

لرزنگنه:

تقاطع‌های کرمانشاه شطرنجی شدند

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۴۶

طرح شطرنجی کردن تقاطع‌های کرمانشاه را برای تسهیل ترافیک شهر برنامه ریزی و اجرا می‌کنیم.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: بنابر طرح شطرنجی معابر، خطوط مورب زردرنگ میان تقاطع‌ها ترسیم می‌شود که وسایل نقلیه اجازه توقف روی آن‌ها را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، افشین لرزنگنه درباره قوانین استفاده از طرح شطرنجی افزود: هنگام سبز بودن چراغ راهنمایی در صورت بسته بودن مسیر حرکت، ورود به طرح شطرنجی مجاز نیست، زمان گردش به چپ و باز بودن مسیر حرکت، ورود به طرح شطرنجی برای راه دادن به سایر وسایل نقلیه و حرکت مستقیم برای تخلیه تقاطع مجاز است.

لرزنگنه هدف معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از اجرای این طرح را ارتقای ایمنی، کاهش زمان تأخیر تقاطع‌ها، افزایش سطح سرویس معابر و در ‌‌نهایت تسهیل در امر ترافیک این شهر عنوان کرد و افزود: بر اساس ماده ۱۰۵ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در خیابان‌ها و تقاطع‌هایی که در آن‌ها خطوط مشبک زردرنگ ترسیم شده است، رانندگان باید در زمان تراکم خودرو‌ها و عدم امکان تخلیه آن قبل از خطوط توقف کرده تا محدوده آزاد و شرایط تردد مهیا شود.

وی افزود: بر اساس تبصره ز ماده ۱۶۳ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی نیز توقف وسایل نقلیه در این محدوده ممنوع است و مشمول جریمه می‌شود.

لرزنگنه افزود: مفهوم خط ‌کشی مشبک زرد رنگ داخل تقاطع، این بوده که توقف بر روی آن ممنوع بوده و همواره مسیر باید باز باشد یعنی فقط باید از روی خطوط عبور کنیم و روی این محوطه توقف نداشته باشیم، چراکه ممکن است وسط چهارراه، چراغ قرمز و مسیرهای دیگر بسته شده و راه‌بندان ایجاد شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: بر این اساس زمانی که چراغ سبز است تا زمانی که خودرو‌ها از محوطه زرد رنگ خارج نشده‌اند نباید به این محوطه وارد شویم و پس از تخلیه تقاطع فقط از این محدوده عبور کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز