خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور:

تعدیل مشكلات یك دهه اخیر به وزیری آشنا با دردهای جامعه كارگری نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۳۲

چكیده:‌ «دولت در ایران کارفرمای بزرگ است و هنگامی که فردی با گرایش کارفرمایی در راس وزارت کار قرار بگیرد فضا علیه کارگران تشدید شده و نمایندگانشان به انزوا می‌روند / انتظار می‌رود پس از ۱۲ سال، فردی آشنا با دردهای كارگران در راس این وزارتخانه حضور پیدا کند.»

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با تاکید بر لزوم تعدیل مشکلاتی که در یک دهه اخیر برای کارگران به وجود آمده است، خواستار حضور فردی آشنا با درد های جامعه كارگری در راس وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

«مهدی نجف‌پور» در این باره به ایلنا گفت: دولت در ایران کارفرمای بزرگ است و هنگامی که فردی با گرایش کارفرمایی در راس وزارت کار قرار بگیرد فضا علیه کارگران تشدید شده و فعالان كارگری به انزوا می‌روند.

وی با اشاره به گرایش کارفرمایی وزرای کار در ۱۲ سال گذشته تصریح کرد: انتظار می‌رود پس از ۱۲ سال، فردی آشنا با دردهای كارگران در راس این وزارتخانه حضور پیدا کند تا مشکلات روز افزون جامعه کارگری تعدیل شود.

به گفتهٔ آقای نجف‌پور، انزوای جامعه کارگری در یک دهه اخیر ناشی از حضور افرادی با گرایش دولتی و کارفرمایی در راس وزارت کار است که منجر به عدم رعایت سه جانبه گرایی در حوزه روابط کار شده است.

این فعال کارگری در پایان تصریح کرد: وزارت کار، وزارتخانه‌ای تماما دولتی نیست و بحث سه جانبه گرایی باید در آن رعایت شود.  وزیر کار باید فردی باشد که  تعادل بین گروه‌های مختلف اجتماعی را برقرار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز