خبرگزاری کار ایران

عثمانی در اخطار قانون اساسی:

پرداخت مالیات مشروط به افزایش تولید است

کد خبر : ۹۱۸۰۹

لابه لای طرح حمایت از تولید ملی، موضوع تبدیل معافیت‌های مالیاتی است در صورتی که تولیدکننده مشروط به افزایش تولید می‌تواند مالیات پرداخت کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: لابه لای طرح حمایت از تولید ملی، موضوع تبدیل معافیت‌های مالیاتی است در صورتی که تولیدکننده مشروط به افزایش تولید می‌تواند مالیات پرداخت کند.

به گزارش ایلنا، محمد قسیم عثمانی در اخطار اصل ۱۱۰ قانون اساسی تصریح کرد: یکی از بندهای سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب عدم اتکاء به درآمدهای نفتی است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با نگاه در جزئیات طرح مشاهده می‌شود فقط معافیت مالیاتی مطرح شده است، ادامه داد: آیا مشکل تولید پرداخت مالیات است؟ تولیدکننده حتی مشروط به افزایش تولید، مالیات نیز پرداخت کند.

عضو کیمسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر در این طرح دو موضوع ممنوعیت واردات کالاهایی که توانایی تولید آن‌ها در کشور وجود دارد و همچنین تخصیص ۹۰ درصد از منابع بانکی به تولید، مطرح می‌شد می‌توانست در جهت حمایت از تولید موثر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به اخطار عثمانی گفت: اگر این مطلب را در قالب مخالفت اعلام کنید مشکلی ندارد اما اخطار قانون اساسی ندارد.

علی لاریجانی افزود: دو تفسیر در اینجا مطرح است؛ اول اینکه در شرایطی که تولید کشور در رکود است باید شرایطی برای تولیدکننده فراهم شود تا باعث رونق تولید نیز شود و در حال حاضر که تولید در شرایط رکود قرار دارد نمی‌توانیم با مالیات‌های سنگین رکود را بیشتر کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان تفسیر دوم از طرح حمایت از تولید ملی گفت: اگر شرایط تولید بسامان بود لزومی نداشت طرحی در این راستا تهیه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل تولید در حدود یک سال و نیم طرحی تهیه شد و نگاه مثبت به آن داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز