خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

اقدامات مجتمع مس سونگون و پتروشیمی تبریز در مناطق زلزله زده ارسباران قابل تقدیر است

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۰۸

موقوفات بایستی براساس نیات واقف وقف گردد/تامین وسایل زندگی ۷۰۰ خانوار از محرومان مناطق زلزله زده ازطریق همایش وصله مهربانی.

ایلنا: رئیس هیئت امنای دفتر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشراسلامی از اقدامات مجتمع مس سونگون در طول یکسال گذشته در مناطق زلزله زده ارسباران تجلیل کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مالک اژدر شریفی در جلسه ستاد بشردوستانه حمایت از آسیب دیدگان زلزله آذربایجان با بیان اینکه مجتمع مس سونگون از‌‌ همان دقایق اولیه زلزله در بحث کمک‌رسانی به‌صورت خودجوش حضور یافت گفت: لازم می‌دانم از همکاریهای مدیران این مجتمع با ستاد بشردوستانه حمایت از آسیب دیدگان زلزله آذربایجان تقدیر و قدردانی نمایم.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: لازم می‌دانم از همکاریهای صمیمانه و تنگاتنگ مجتمع مس سونگون و شرکت پتروشیمی تبریز در برگزاری باشکوه و منظم همایش وصله مهربانی تقدیر و تشکر نمایم.
وی با بیان اینکه ورود کمیسیون حقوق بشراسلامی در امدادرسانی به زلزله زدگان ورزقان، اهر و هریس موجب جلب اعتماد مردمی شد ادامه داد: این اعتماد سبب شد تا از طریق این کمیسیون وسایل زندگی بیش از ۷۰۰ خانوار از محرومان مناطق زلزله زده تهیه و تامین شود.
رئیس هیئت امنای دفتر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشراسلامی با بیان اینکه اتکا به مردم و وجهه مردمی کمیسیون حقوق بشراسلامی بر اعتماد مردم به آن افزوده است ادامه داد: استقبال مردم از اقدامات و حرکتهای سازمان‌های مردم نهاد به مردمی بودن و وجهه مردمی آن‌ها برمی گردد و وجهه مردمی کمیسیون حقوق بشراسلامی به عنوان یک نهاد ملی بر اعتماد مردم به آن افزوده و سبب شد تا مردم از اقشار مختلف به صورت خودجوش در همایش وصله مهربانی حضور یافته و از این طریق به مناطق زلزله زده کمک نمایند.
حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه همواره تاکید کرده‌ام که لازم است کمک‌های مردمی به زلزله زدگان به درستی هدایت شوند و موقوفات بایستی براساس نیات واقف وقف گردد ادامه داد: بایستی عواید هر موقوفه طبق نیتی که واقف برای آن تعیین کرده به مصرف برسد چراکه خلاف آن طبق دستورات اسلامی و قوانین موضوعه مردود است و در امر زلزله نیز از آنجایی که مردم کمک‌های خود را تنها به آسیب دیدگان زلزله داده‌اند لذا نمی‌توان حتی در مناطق زلزله زده برای امور دیگری غیر از آن صرف زرد.
وی با تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط ستاد بشردوستانه حمایت از مناطق زلزله زده آذربایجان در طول یک سال گذشته افزود: اقدامات بسیار خوبی در مناطق زلزله زده انجام پذیرفته است ولی لازم است تا نسبت به رفع برخی از مشکلات و نابسامانیهای فرهنگی موجود مناطق زلزله زده اهتمام بیشتری نمود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تقدیر ویژه از اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در رسیدگی به محرومان مناطق زلزله زده گفت: لازم است تا گزارش جامعی از روند نحوه گسیل کمک‌های جمع آوری شده توسط کمیسیون حقوق بشراسلامی و همایش وصله مهربانی تنظیم و بصورت جزوه جهت اطلاع خیران کمک کننده عرضه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز