خبرگزاری کار ایران

مدیركل شركت كنترل كیفیت هوای تهران در گفت و گو با ایلنا:‌

احتمال وجود اورانیوم در ریزگرد‌ها بسیار ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۰۶

بررسی مجدد وجود اورانیوم در ریزگردها باید توسط سازمان انرژی اتمی باشد چرا که در بحث تشعشعات و رادیواکتیو هیچ سازمانی غیر از سازمان انرژی اتمی صلاحیت اعلام خبر را ندارد.

ایلنا:‌ مدیركل شركت كنترل كیفیت هوای تهران، گفت: احتمال وجود اورانیوم در ریزگردهایی که از کشور عراق به سمت ایران می آید بسیار ضعیف است حتی اگر آمریکا در جنگ با عراق از گلوله هایی استفاده کرده باشد که دارای اورانیوم بوده.

یوسف رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره وجود ریزگردها با بار اورانیوم، اظهار کرد: در ۵ سال گذشته که این موضوع مطرح شد سازمان انرژی اتمی تست‌های لازم را در این خصوص انجام داد که به نتیجه‌ای در این زمینه دست نیافت.

وی با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی تجهیزات مورد نیاز سنجش مواد تشعشع زا در اختیار دارد، گفت: احتمال وجود اورانیوم در ریزگردهایی که از کشور عراق به سمت ایران می آید بسیار ضعیف است حتی اگر آمریکا در جنگ با عراق از گلوله هایی استفاده کرده باشد که دارای اورانیوم بوده.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه وظیفه ما پایش و سنجش هوا و بررسی میزان فلزات سنگین از جمله سرب،‌ نیترات و غیره است، تصریح کرد:‌ این شرکت توانایی سنجش مواد تشعشع زا را ندارد و تنها متولی آن سازمان انرژی هسته ای است.

رشیدی با بیان اینکه خیلی بعید به نظر می‌رسد که اورانیوم استفاده شده در گلوله های آمریکایی در کشور عراق در ریزگردهایی که از این کشور به سمت ایران آمده باشد،حمل شده باشد، تاکید کرد: بررسی مجدد این موضوع نیز باید توسط سازمان انرژی اتمی باشد چراکه در بحث تشعشعات و رادیواکتیو هیچ سازمانی غیر از سازمان انرژی اتمی صلاحیت اعلام خبر را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز