خبرگزاری کار ایران

مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهریار:

مهم‌ترین دغدغه كارگران در دوران بازنشستگی، یافتن شغل جدید است

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۹۲

چکیده: «بازنشستگی به دشوار‌ترین دوران زندگی كارگران تبدیل شده است./ در اکثر کشورهای جهان، كارگران دوران بازنشستگی خود را به دور از نگرانی برای تأمین معاش سپری کرده و به عنوان شهروندان ممتاز جامعه از منزلت اجتماعی خاصی برخوردارند.»

مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان شهریار با انتقاد از وضعیت بد معیشتی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی که برای جبران تامین هزینه‌های جاری زندگی بعد از سی سال کار ناچار به یافتن شغل جدید هستند، ابراز نگرانی کرد.

«سید حسین باقریان» در این باره به ایلنا گفت: با توجه به اینکه زندگی بازنشستگان با توجه به افزایش هزینه‌های جاری با حقوق حداقلی تامین نمی‌شود، عمده بازنشستگان در این مقطع از زندگی نیز برای جبران کمبودهای مالی خود شغلی بدست می‌آورند.

باقریان با بیان اینکه مهمترین دغدغه بازنشستگان یافتن شغل جدید متناسب با سن‌شان است، اظهار داشت: تا زمانی كه افزایش مستمری بازنشستگان تناسبی با نرخ واقعی و حتی رسمی تورم نداشته باشد، نمی‌توان انتظار بهبود یا تثبیت وضعیت معیشتی خانواده‌های بازنشستگان را داشت.

 

این فعال جامعه بازنشستگان یادآور شد: در اکثر کشورهای جهان، كارگران دوران بازنشستگی خود را به دور از نگرانی برای تأمین معاش سپری کرده و به عنوان «شهروندان ممتاز جامعه» از منزلت اجتماعی خاصی برخوردارند اما در ایران دوران بازنشستگی به دشوار‌ترین دوران زندگی كارگران تبدیل شده است.

باقریان در خاتمه بر افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم تاکید کرد و گفت: امیدواریم که پیگیری‌های تشکلات کارگری و بازنشستگی با حمایت دولت جدید به نتیجه برسد و یكی از مهمترین مطالبات بازنشستگان و كارگران كه افزایش حقوق براساس نرخ تورم است محقق شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز