خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضائیه:/۶/

تلاش کردیم کارگران در روند رسیدگی به پرونده فساد اقتصادی اخراج نشوند

کد خبر : ۹۱۳۸۲

در کنار رسیدگی به پرونده تخلف بزرگ اقتصادی تلاش کردیم که به کارگران لطمه نخورد و به صورتی نباشد که به خاطر کار قضایی ۵ هزار کارگر لطمه ببیند و خوشبختانه بعضی از این کارخانه‌ها امروز به سود دهی نیز رسیدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت:پس از بازداشت رئیس شرکت و هیات مدیره و بعضی مسئولان تشکیلات آن‌ها ابتدا تلاش کردیم که این کارخانه‌ها از فعالیت باز نایستد و به اصطلاح نخوابد و کارگران اخراج نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی پیرامون انتقاد علم الهدی امام جمعه مشهد به قوه قضاییه و پاسخ‌های رئیس این قوه به وی گفت: بحثی که در ابتدا وارد می‌شود این است که آیا به قوه قضاییه می‌توان انتقاد کرد یا خیر؟ من می‌گویم بله می‌توان به قوه قضاییه انتقاد کرد و انتقاد سازنده نیز مفید است. آیت اله علم الهدی نیز یکی از چهره‌های شاخص نظام است و طبیعی است ما برای نظر ایشان احترام قائلیم و اگر نظر ایشان را با سخنان رئیس قوه با هم نگاه کنیم متوجه می‌شویم که مطالبی در تضاد با یکدیگر نیست.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مطرح شده پرونده اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی است. اعلام شده بود که این پرونده از این دادگاه به آن دادگاه رفته است در حالی که این گونه نیست این پرونده ابتدا در دادسرای اهواز تشکیل شد و بعد از بررسی متوجه شدیم که تعداد متهمان این پرونده خارج از حوزه استحفاظی اهواز است و پرونده به تهران احاله شد در تهران هم فقط در یک دادگاه این پرونده بررسی و حکم صادر شد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه یکی از افتخارات قوه قضاییه رسیدگی به این پرونده است، گفت: متهم اصلی پرونده تا روز آخر حاضر نبود حرف بزند و حتی بسیاری از اسناد خود را مخفی و کامپیوترهای خود را پاک کرده بود. پول‌ها را نیز به نام افراد مختلف در حساب‌های مختلف چرخانده بودند و تمامی آن‌ها با ردیابی‌های مختلف کشف شد به طور مثال ما در ردیابی یک مسیر از تهران متوجه می‌شدیم که اطلاعات در مازندران است.

اژه‌ای افزود: در زمان مراجعه به یکی از دفتر‌ها در ۱۸ کامپیوتری که در این دفتر بود اطلاعات از آن کلا پاک شده بود و از طرف دیگر پولشویی نیز صورت گرفته بود و ما باید مورد به مورد بررسی می‌کردیم.

وی با اشاره به موارد حاشیه‌ای این پرونده گفت: ‌ در این پرونده یکی از مسائل این بود که بعضی از این متهمین پول‌هایی که گرفته بودند کارخانجاتی را در دست گرفته بودند و قرار بود تا ۵ سال کارگران کارخانه‌ها را حفظ کنند اما زمانی که ما پرونده را بررسی کردیم دیدیم نه تنها این کارگران حفظ نشده‌اند و به آن‌ها اضافه نیز نشده بلکه تعدادی از آن‌ها بدون سر و صدا نیز اخراج شده‌اند لذا ما بعد از بازداشت رئیس شرکت و هیات مدیره و بعضی مسئولان تشکیلات آن‌ها ابتدا تلاش کردیم که این کارخانه‌ها از فعالیت باز نایستد و به اصطلاح نخوابد و کارگران اخراج نشود.

وی ادامه داد: در کنار رسیدگی به پرونده تلاش کردیم که به کارگران لطمه نخورد و به صورتی نباشد که به خاطر کار قضایی ۵ هزار کارگر لطمه ببیند و خوشبختانه بعضی از این کارخانه‌ها امروز به سود دهی نیز رسیدند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: ‌ابتدای این پرونده عنوان ۳ هزار میلیارد اختلاس به آن داده شد اما من به این امر قائل نبوده و معتقد بودم فسادی که صورت گرفته فساد بزرگی است اما اختلاس نیست و ما حتی پرونده را بزرگ هم نکردیم بلکه رسانه‌ها این مساله را با حساسیت دنبال کردند و حساسیت آن‌ها نیز بجا بود.

وی ادامه داد: بخشی از این پرونده حق الناس است؛ بخشی از آن طلبکاران حقیقی و حقوقی هستند و همچنان بر روی این پرونده در حال فعالیت و کار هستیم اما امروز با سربلندی می‌گوییم که اموال این افراد بررسی شده و به میزان بدهی آن‌ها به بانک‌ها اموال وجود دارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز