خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان بهزیستی؛

مرکز اشتغال و کارآفرینی ویژه زنان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۱۱

مرکز اشتغال و کارآفرینی ویژه زنان سیزدهمین مرکز کارآفرینی و پنجمین مرکز اشتغال مختص افراد بهبود یافته است که در دو طبقه احداث شده و تعداد بهبود یافتگان مشغول به کار در این مرکز پنجاه نفر است.

ایلنا:‌ مرکز اشتغال و کارآفرینی ویژه زنان با حمایت سازمان بهزیستی و جمعیت خیریه امیدی دیگر امروز صبح (دوشنبه) با حضور رئیس سازمان بهزیستی، معاون پیشگیری و درمان اعتیاد و دیگر مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرکز اشتغال و کارآفرینی ویژه زنان سیزدهمین مرکز کارآفرینی و پنجمین مرکز اشتغال مختص افراد بهبود یافته است که در دو طبقه احداث شده و تعداد بهبود یافتگان مشغول به کار در این مرکز پنجاه نفر است.

رئیس سازمان بهزیستی در حاشیه افتتاح این مرکزحلقه مفقوده بازتوانی و توانمندسازی حرفه‌ای را اشتغال کارآفرینی دانست وگفت: اگر فعالیت‌های سازمان در دهه‌های گذشته به قدر نیاز جوابگو نبوده است به دلیل عدم توجه به توانبخشی حرفه‌ای، اشتغال زایی و کارورزی در خوشه‌های جمعیتی در معرض آسیب و تحت پوشش بهزیستی است.

هاشمی با تاکید به اینکه باید «فعل توانستن» در جامعه هدف را به ویژه در افراد بهبود یافته شکوفا کرد، افزود: زنجیره خدماتی سازمان با اشتغال تکمیل می‌شود از این رو امسال سند و بسته اجرایی جامعی در حوزه اشتغال تدوین شده است که تعریف دقیقی از اشتغال برای جامعه هدف ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: اشتغال برای بهبودیافتگان سخت‌تر از سایر مشاغل است زیرا این افراد در گذشته دارای شغل بوده اند و باید متناسب با تخصص گذشته آنها برایشان اشتغال‌زایی صورت گیرد.

هاشمی با بیان اینکه باید در جهت گسترش طرح کارزار رسانه‌ای از طریق اصحاب رسانه به افراد جامعه اطلاع رسانی شود، افزود: از همین رو سامانه های ۱۲۳ و ۱۴۸۰ ‌ به ترتیب برای جلوگیری از ترویج آسیب‌های اجتماعی ورفع نیازهای مشاوره‌ای فعالیت می‌کنند.

در پایان این مراسم رئیس سازمان بهزیستی، خریداری واحد مجاور مرکز یا ساختمانی دیگر را برای گسترش فضای خانه اشتغال زنان بهبود یافته وعده داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز