خبرگزاری کار ایران

نماینده كارگران خبر داد:

تأخیر ۵ ماهه در پرداخت حقوق ۲۵۰ کارگر ایران برک

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۳۶

چکیده: «خصوصی‌سازی بی‌ضابطه و بدون برنامه در ایران برک بیشترین ضربه را به تولید و کارگران این کارخانه وارد کرد به طوری که هم اکنون این کارخانه با کمترین ظرفیت تولید و حداقل نیروی کار به فعالیت خود ادامه می‌دهد و نیمه تعطیل‌‌‌ رها شده است.»

یک فعال کارگری در کارخانه ایران برک رشت با انتقاد از پرداخت نشدن حقوق و مطالبات کارگران گفت: کارگران این واحد از اسفند ماه سال گذشته تاکنون حقوق دریافت نکرده‌‏اند.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به ۵ ماه بلاتکلیفی کارگران، به ایلنا گفت: کارفرمای کارخانه پشم بافی ایران برک رشت از اسفند ماه سال ۹۱، حقوق ۲۵۰ کارگر شاغل در این کارخانه را نپرداخته است.

او در تشریح جزئیات مشکلات کارخانه ایران برک رشت افزود: این کارخانه که ۱۸ سال پیش از بخش دولتی (سازمان صنایع ملی) به بخش خصوصی واگذار شده بود، به سبب افزایش مشکلات مالی علاوه بر کاهش تولید نتوانست اشتغال ۱۵۰۰ کارگر خود را حفظ کند و به تدریج با تعدیل و بازنشستگی، تعداد کارگران را به ۲۵۰ نفر رساند.

او اضافه کرد: خصوصی‌سازی بی‌ضابطه و بدون برنامه در «ایران برک» بیشترین ضربه را به تولید و کارگران این کارخانه وارد کرد به طوری که هم اکنون این کارخانه با کمترین ظرفیت تولید و حداقل نیروی کار به فعالیت خود ادامه می‌دهد و نیمه تعطیل‌‌‌ رها شده است.

این نماینده کارگران افزود: در تمام این مدت اکثر کارگران ایران برک به مرور بازنشسته شده‌اندو هم اکنون کارگران باقی مانده با سوابق ۳ تا ۲۰ سال نگران امنیت شغلی خود هستند.

وی در پایان گفت: تا کنون وعده‌های زیادی از طرف مسئولان برای پی گیری مشکلات ما و سایر کارگران واحدهایی که هم اکنون دچار مشکلات شده‌اند داده شده که متاسفانه هیچ کدام از این وعده‌ها به مرحله عمل نرسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز