خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان خبر داد:

بزرگ‌ترین پروژه نفتی پس از انقلاب در زادگاه نفت در آستانه افتتاح قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۳۴

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از اجرای عملیات پیش راه اندازی و ورود موقتی واحد بهره‌برداری هفت شهیدان به مدار تولید خبر داد.

ایلنا: مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از اجرای عملیات پیش راه اندازی و ورود موقتی واحد بهره‌برداری هفت شهیدان به مدار تولید خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، ابراهیم پیرامون تصریح کرد: با تلاش متخصصان و کار‌شناسان صنعت نفت هم اکنون عملیات اجرایی این مجتمع بزرگ نفتی به مرحلهٔ اتمام رسیده و با ارسال نفت از میادین تابعه این شرکت، در مرحلهٔ پیش راه اندازی و مراحل آزمایش فنی خود قرار دارد.
وی افزود: این مجتمع پیشرفته صنعتی با طراحی، نظارت و اجرای کار‌شناسان و متخصصان زبده و توانمند شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اعتبار ٩۶٠ میلیارد ریال و زمینی به مساحت ۴٨ هکتار به روش EPC احداث شده است.
وی افزود: این مجتمع با هدف ساماندهی تاسیسات بهره ‌برداری قدیمی میدان نفتی مسجدسلیمان اجرا شده و با ظرفیت فرآورش روزانه ۵۵ هزار بشکه نفت در زمره عمده‌ترین پروژه‌های صنعتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار دارد.
این مقام ارشد صنعت نفت در شهرستان مسجدسلیمان با بیان اینکه واحد بهره برداری و نمک‌زدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان در نوع خود در کشور بی‌نظیر است افزود: در این کارخانه نفت استحصال شده از میدان مسجدسلیمان و میدان‌های لالی، پرسیاه، زیلایی و کارون فرآورش و نمکزدایی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: به محض پایان عملیات پیش راه‌اندازی و گذراندن آزمون‌های مختلف فنی و ایمنی و پس از انجام هماهنگی‌های لازم این واحد بزرگ صنعتی طی مراسمی رسماً وارد مدار تولید خواهد شد.
وی در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته در این پروژه خاطر نشان کرد: احداث خط لوله انتقال نفت از واحد بهره برداری و نمکزدایی هفت شهیدان به واحد بهره برداری اهواز – ٢ به طول ١١۵ کیلومتر، احداث خطوط لوله از چاه‌ها و واحدهای اقماری به واحد بهره برداری و نمکزدایی هفت شهیدان به طول حدود ١٢۵ کیلومتر و انجام عملیات خاکبرداری به میزان ۴ میلیون و ۵٠٠ متر مکعب برای محوطه سازی واحد‌ها و احداث مسیرهای دسترسی، جاده‌ها و خطوط لوله زیر زمینی بخشی از اقدامات صورت گرفته برای اجرای این پروژه می‌باشد.
پیرامون، احداث خطوط لوله آبرسانی از ایستگاه آبگیری و پمپاژ و تزریق پساب به چاه‌های تزریقی این واحد به طول نزدیک به ۵٠ کیلومتر، کابل اندازی در سطح مقطع و متراژ مختلف به طول ١۵٠ کیلومتر، جوشکاری ٢١٠ هزار اینچ قطر لوله و احداث ١٠ کیلومتر جاده اسفالته را از دیگر اقدام‌های به عمل آمده در زمینه تحقق این پروژه برشمرد.
لازم به ذکر است شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از ۵ شرکت بهره بردار نفت و گاز تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که براساس برنامه ابلاغی و صیانتی بطور متوسط روزانه ۱۴۵ هزار بشکه نفت را از میادین واقع در حوزهٔ عملیاتی خود تولید می‌نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز