خبرگزاری کار ایران

نمایش‌نامه «بعد از هرگز» به نفع بنیاد خیریه برکت خوانش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۳۲

جلسه نمایش‌نامه‌ خوانی، شنبه (12مردادماه) ساعت 21 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. لعیا زنگنه، زیبا بروفه، مهشاد مخبری، غزاله جزایری، شایسته ایرانی و فهیمه امن‌زاده خوانش‌گران جلسه هستند.

ایلنا: نمایش‌نامهٔ «بعد از هرگز» نوشتهٔ هاله مشتاقی‌نیا با کارگردانی شایسته ایرانی، روز شنبه (12مردادماه) ساعت 21 به نفع زنان بی‌سرپرستِ تحت پوشش بنیاد خیریهٔ یاران برکت مهر، در فرهنگسرای ارسباران نمایش‌نامه خوانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مشتاقی‌نیا ضمن اعلام این خبر در ارتباط با شکل‌گیری متن، گفت: «بعد از هرگز» راجع به شش زن در یک آرایشگاه زنانه است و من سال ۱۳۸۲ تصمیم به نوشتنِ این نمایش‌نامه گرفتم، فضای آرایشگاه زنانه سوژه‌ بکری به نظرم می‌رسید که تا آن زمان اثری راجع به آن به صحنه نرفته بود و متن سال 83 از سوی انتشارات توفیق آفرین منتشر شد.

این نمایش‌نامه نویس در ارتباط با سرنوشت اجرای صحنه‌ای نمایش‌نامه و دلایل تصمیم به برگزاری برنامه نمایش‌نامه خوانی اظهار کرد: این نمایش‌نامه بعد از تنها دو اجرا در جشنوارهٔ تئا‌تر بانوان و به رغم پی‌گیری‌ها اجازهٔ اجرای عموم نگرفت. قبلاً تعدادی از نسخه‌های نمایش‌نامه «بعد از هرگز» را در اختیار بنیاد خیریهٔ برکت قرار داده بودم تا عوایدِ فروشِ آن صرفِ خیریه شود. بعداز مدتی پیشنهاد نمایش‌نامه خوانی این متن به نفع بنیاد خیریه مطرح شد که استقبال کردم و وارد مراحل اجرایی این برنامه شدیم.

وی ادامه داد: متن را با توجه به شرایطِ امروز بازنویسی کردم و تمرینات این نمایش درحال حاضر شروع شده و شایسته ایرانی ایده‌هایی برای اجرای کار درنظر دارد که به آن‌ها علاقه‌مند هستم. همچنین لعیا زنگنه، زیبا بروفه، مهشاد مخبری، غزاله جزایری، شایسته ایرانی و فهیمه امن‌زاده خوانش‌گران این نمایش هستند.

هاله مشتاقی‌نیا پیش‌تر نمایش‌نامه "مرد مقابل" را نوشته بود که به کارگردانی سیما تیرانداز در قالب سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت و کاندید دریافت جایزه بخش نمایش‌نامه نویسی نیز بود اما سرنوشت اجرای عمومی این اثر نمایشی همچنان نامشخص باقی مانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز