خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات:

جریاناتی خاص بدنبال ایجاد تقابل میان گفتمان اعتدال با اصلاح طلبی هستند

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۱۷

تشکیل کابینه‌ای همسو حداقل خواسته اصلاح‌طلبان است/کمیته‌های پیشنهادی وزرا، وزیران مورد تایید خود را به دکتر روحانی معرفی کرده‌اند ولی وی هنوز تصمیم نهایی را در این خصوص نگرفته است/مردم با انتخاب خود ثابت کردند به دنبال امدادی کردن کشور با یارانه، ترویج خرافات و بداخلاقی نیستند.

ایلنا: مرتضی مبلغ گفت: عملکرد ۸ سال گذشته، سطح آگاهی مردم را بالا برد.

به گزارش ایلنا از یزد، معاون سیاسی وزارت کشور دولت سیدمحمد خاتمی؛ شب گذشته(یکشنبه 30 تیرماه) در جمع فعالان ستادهای انتخاباتی دکتر حسن روحانی در یزد گفت: مردم ما با حماسه ۲۴ خرداد ثابت کردند «بن بست» در عرصه سیاست وجود ندارد. چراکه بسیاری تا چندماه مانده به برگزاری انتخابات در یاس و ناامیدی به سر می‌بردند. همه چیز حاکی از پیروزی یک جریان خاص بود، در این فضا عرصه برای جریان مخالف در خارج کشور و افراطیون فراهم شده بود که آن‌ها هم بر طبل ناامیدی می‌کوبیدند.

وی افزود: مردم با این انتخابات نشان دادند گفتمان اصلاح طلبی، گفتمان راستین جامعه ایران است و مردم آن را علیرغم همه فشار‌ها در این ۸ سال به خصوص ۴ سال گذشته، انتخاب کردند.

وی گفت: مردم با انتخاب خود ثابت کردند به دنبال امدادی کردن کشور با یارانه، ترویج خرافات و بداخلاقی نیستند.

مبلّغ افزود: رای همگن شهر‌ها و روستا‌ها نشان دهنده آن بود که مردم هوشمندانه عمل می‌کنند.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه اصلاح طلبان نیز در این دوره از تجارب دوره‌های پیشین درس آموخته بودند و به آن تجارب جامه عمل پوشانیدند، گفت: آنان ثابت کردند جایی برای اختلاف وجود ندارد و به خاطر خطراتی که کشور را تهدید می‌کند، در صحنه حاضر شدند و نتیجه اتکاء به خرد جمعی را نشان دادند.

این فعال سیاسی گفت: در این دوره انتخابات، باز هم ثابت شد کم هزینه‌ترین و موثر‌ترین ابزار برای ایجاد امید در کشور حضور در پای صندوق‌های رای است و می‌توان با دولت با پشتوانه مردم، مشکلات را از راه برداشت.

مبلّغ با بیان اینکه در ۸ سال گذشته، آسیب‌های فراوانی به کشور رسیده، تاکید کرد: این مشکلات و منشاء اثر آنان، آگاهی‌های مردم را ارتقاء داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار اینکه این انتخابات برای اصلاح طلبان و اصولگرایان فرصت به حساب می‌آید، گفت: اصلاح طلبان باید در این فرصت به ترویج افکار این گفتمان بپردازند تا آگاهی‌ها در جامعه بیش از پیش شود و تشکیل کابینه همسو را حداقل خواسته‌های خود بپندارند.

مرتضی مبلّغ تاکید کرد: در این دوره یک فرصت طلایی برای اصولگرایان بوجود آمد تا به بازبینی عملکرد خود بپردازند. آنان با عملکرد ۸ ساله خود، به جریان افراط گره خوردند و اقدامی موثر برای جدایی از آن انجام ندادند. آنان مانند اصلاح طلبان از جریان ۸ سال گذشته آسیب دیدند ولی متاسفانه به جای اقرار به اشتباه در تصمیم راهبردی خود، رفتار خود را توجیه می‌کردند.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در پایان سخنان خود، با بیان اینکه دولت آینده با مشکلاتی روبروست، بر ایجاد آگاهی همگان نسبت به تهدید‌های روبرو تحت موضوعات ایجاد تقابل میان گفتمان اعتدال با اصلاح طلبی، تشدید فضا برای تحقق سریع مطالبات، حضور فرصت طلبان در عرصه و... که توسط جریانات خاص ایجاد می‌شود، تاکید کرد.

وی درخصوص تصمیمات گرفته شده در کابینه دولت یازدهم هم گفت: کمیته‌های پیشنهادی وزرا، وزیران مورد تایید خود را به دکتر روحانی معرفی کرده‌اند ولی وی هنوز تصمیم نهایی را در این خصوص نگرفته است.

عباس حیدری مسئول برگزاری مراسم نیز در ابتدا، هدف از برگزاری نشست‌های این چنینی را تقویت نهادهای مدنی و تشکل‌های سیاسی دانست و گفت: انتظار از دکتر روحانی این است تا براساس برنامه‌های انتخاباتی خود، از تقویت این نهاد‌ها حمایت کند.

وی گفت: اقدامات خوبی در دولت اصلاحات در این راستا انجام می‌شد که برای نمونه می‌توان به پرداخت یارانه به احزاب مخالف و ایجاد خانه احزاب اشاره کرد ولی در ۸ سال اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز