خبرگزاری کار ایران

صادر کننده نمونه خشکبار کشور خبر داد:

20 درصد افزایش قیمت خرید کشمش/ کاهش 25 درصدی تولید کشمش

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۹۲

روسیه عمده‌ترین خریدار کشمش ایران است که متاسفانه در سال جاری به دلیل مازاد خرید سال گذشته تقاضای کشور روسیه نیز کاهش داشته است.

صادر کننده نمونه خشکبار کشور گفت: در سال جاری تولید کشمش با ۲۵ درصد کاهش به دلیل سرما زدگی باغات درفصل بهار روبرو شد.

محمد امین حاج کاظمیان صادر کننده نمونه خشکبار کشوردر گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: متاسفانه در روزهای پایانی فروردین‌ماه سال جاری، كشاورزان با افت شدید دما مواجه شدند كه باعث شد  بسیاری از محصولات دچار سرمازدگی شوند كه کشمش هم یکی از این محصولات بود.

حاج کاظمیان با اشاره به اینکه در سال جاری قیمت کشمش رشدی نداشته است، افزود: با شروع برداشت از محصول جدید قیمت‌ها هم افزایش خواهند داشت و باغداران هم از این افزایش بها بهره‌مند می‌شوند، البته این افزایش قیمت بیشتر به دلیل كمبود این محصول در بازار است.

وی ادامه داد: روسیه عمده‌ترین خریدار کشمش ایران است که متاسفانه در سال جاری به دلیل مازاد خرید از سال گذشته، تقاضای این کشور هم در سال 92 کاهش یافته است.

وی با اشاره به بهای كشمش در سال‌های 91 و 92 افزود: قیمت خرید اولیه کشمش در سال گذشته ۲هزار و پانصد تومان بود اما امسال به مرز ۳ هزار و هشتصد تومان رسیده است که حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

بنابر اظهارات این صادر کننده نمونه کشور باغداران و کشاورزان با فروش بهتری نسبت به سال گذشته روبرو خواهند بود.

حاج کاظمیان در پایان افزود: در سال گذشته واسطه‌های داخلی محصولات کشاورزی را جمع آوری کردند و با اطلاع از افزایش نرخ ارز با قیمتی بسیار بالا‌تر در اختیار صادر کنندگان قرار می‌‌دادند اما امسال به این ترتیب نیست و بخشی از افزایش قیمت‌ها نصیب خود کشاورزان و باغداران خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز