خبرگزاری کار ایران

مصوبه افزایش ۷۴ هزار میلیاردی دارایی بانک مرکزی بررسی شد

کد خبر : ۹۱۱۸۵

نمایندگان مجلس مصوبه اخیر افزایش ۷۴ هزار میلیاردی دارایی‌های بانک مرکزی را مورد بررسی قرار داده و مقرر کردند که تفاوت ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی ارزی بانک مرکزی از تغییر نرخ برابری ارز، طلا و جواهرات، سود تحقق یافته تلقی نمی‌شود.

نمایندگان مجلس مصوبه اخیر افزایش ۷۴ هزار میلیاردی دارایی‌های بانک مرکزی که چندی پیش دولت آن را مصوب کرده بود را مورد بررسی قرار داده و مقرر کردند که تفاوت ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی ارزی بانک مرکزی از تغییر نرخ برابری ارز، طلا و جواهرات، سود تحقق یافته تلقی نمی‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرح دوفوریتی نحوه اعمال، محاسبه و تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال 1392 را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، تفاوت ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی ارزی بانک مرکزی، سود تلقی نمی‌شود و مشمول مالیات نیست.

نمایندگان مقرر کردند تا مابه‌التفاوتی که از تغییر نرخ برابری ارز، طلا و جواهرات ایجاد می‌شود در حسابی تحت عنوان مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی‌های خارجی ذخیره شود و در حساب اندوخته‌ها در طرازنامه منعکس و گزارش شود. همچنین مانده این حساب صرفا بابت جبران زیان‌های احتمالی آتی ناشی از تغییر برابری‌های قانونی ارز تسعیر قابل استفاده است.

در تبصره دوم این ماده مقرر شد مفاد این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجراست و صورت‌های مالی سال 1391 بانک مرکزی را نیز شامل می‌شود و هرگونه تصمیم مغایر مفاد این قانون ملغی‌الاثر است.همچنین مصوب شد با تصویب این قانون بند (ب) ماده 26 قانون پولی و بانکی مصوب سال 1351 نسخ می‌شود.

دوفوریت این طرح روز سه شنبنه به تصویب رسید و از چهارشنبه گذشته کلیات و جزئیات آن مورد بررسی نمانیدگان قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز