خبرگزاری کار ایران

صبح امرو صورت گرفت؛

کارگران اخراجی فولاد زاگرس به تهران بازگشتند/ تجمع مقابل مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۶۷

چکیده: «امروز فرصتی که مجلس از کارگران خواسته بود تا به مشکلاتشان رسیدگی کند تمام شده است، با این حال صبر می‌کنیم تا ببینیم چه تصمیمی برای کارگران و کارخانه گرفته می‌شود.»

صبح امروز (دوشنبه ۳۱ تیرماه) حدود ۲۰۰ نفر از کارگران اخراج شده کارخانه «فولاد زاگرس» برای پیگیری مطالبات صنفی خود با سفر به تهران مجددا در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماینده کارگران کارخانه فولاد زاگرس درباره تجمع امروز گفت: بعد از آنکه اعتراض صنفی کارگران فولاد زاگرس روز ۲۶ تیر ماه در تهران با وعده تعدادی از نمایندگان مجلس ناتمام ماند، قرار شد طبق وعده آقای «قادر مرزی» نماینده شهرستان قروه مشکلات ما روز دوشنبه در کمسیون اصل ۹۰ طرح شود.

او افزود: امروز از ساعت ۱۰ صبح، کمسیون اصل ۹۰ مجلس جلسه‌ای را برای حل مشکلات کارگران و کارخانه فولاد زاگرس با حضور نماینده‌های کارگران و همچنین مدیر عامل کارخانه و سرمایه گذار جدید تشکیل شده است.

این کارگر در خاتمه افزود: امروز فرصتی که مجلس از کارگران خواسته بود تا به مشکلاتشان رسیدگی کند تمام شده است، با این حال صبر می‌کنیم تا ببینیم چه تصمیمی برای کارگران و کارخانه گرفته می‌شود.

پیشینه اعتراض

۲۳۵ کارگر کارخانه فولاد زاگرس که در روزسه شنبه ۱۸ تیرماه، به دلیل آنچه از سوی کارفرما «ناتوانی مالی و زیان‌ده بودن تولید» ذکر می‌شد اخراج شدند. این کارگران اخراجی که در روزهای ۱۹ و ۲۰ تیرماه در مقابل اداره کار قروه و استانداری کردستان تجمع کرده بودند روز (دوشنبه ۲۴ تیرماه) به دلیل دریافت نکردن پاسخی از سوی مسئولان استانی راهی تهران شدند و با تجمع در خیابان پاستور که محل استقرار تعدادی از نهادهای دولتی و حکومتی است، تجمع کردندوبعد از آن در روز‌های ۲۵ و۲۶ تیر ماه به در ادامه تجمعات خود در مقابل ساختمان قوه مقننه خواستار بازگشایی کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه خود شدند، که در ‌‌نهایت در آخرین روز تجمع خود در تهران، با وعده‌ نماینده شهرستان قروه «قادرمرزی» در مجلس، اعتماد کردند وبه شهر خود بازگشتند.

پس از بازگشت ۱۸۰ کارگر اخراجی فولاد زاگرس از سفر اعتراضی سه روزه به تهران، صبح روز ۲۷ تیر ماه تمامی ۲۳۵ کارگر اخراجی این کارخانه برای چهارمین روز متوالی تجمع اعتراضی خود را مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه ادامه دادند وهمه این کارگران برای بازگشت بکار خود با تشکیل یک پرونده واحد به اداره کار شهرستان قروه طرح شکایت کردند.

با وجود این، کارگران فولاد زاگرس بامداد امروز نیز برای پی گیری مطالبات خود به تهران آمده و در مقابل مجلس شورای اسلامی، حضور پیدا کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز