خبرگزاری کار ایران

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) خبرداد:

کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام تحت پوشش

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۵۸

۱۰ درصد از مددجویان این نهاد کودکان زیر ۱۰سال هستند و ۴۰ درصد از مددجویان این نهاد کمتر از ۱۵ سال سن و بیشتر از ۶۰ سال سن دارند.

ایلنا:معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) با اشاره به ۲۷۰ هزار یتیم تحت پوشش این نهاد که دارای ۶۰۰ هزار حامی هستند، گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کمک از طرف حامیان به ایتام تحت حمایت انجام است.

به گزارش ایلنا، علی محمد ذوالفقاری با بیان اینکه این نهاد ۴ میلیون نفر را به صورت دائم تحت پوشش دارد، گفت: این تعداد شامل ۲۷۰هزار یتیمی هستند که ۱۰ هزار نفر از آنان غیر از پدر، از وجود مادر نیز محروم هستند، ۱۲ هزار بیمار صعب العلاج، ۱ میلیون و ۳۰ هزار زن سرپرست خانوار که به علت فوت سرپرست، طلاق و یا دختران سن بالایی که خود مسئولیت زندگیشان را برعهده دارند، هستند.

وی با بیان اینکه ۵/۱ میلیون سالمند و بیش از ۴۰۰ هزار بیمار، معلول و از کار افتاده تحت حمایت این نهاد قرار دارند، ادامه داد: همچنین ۱۰ درصد از مددجویان این نهاد کودکان زیر ۱۰سال هستند و ۴۰ درصد از مددجویان این نهاد کمتر از ۱۵ سال سن و بیشتر از ۶۰ سال سن دارند که به نوعی سن غیر فعال برای انجام کار و اشتغال محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۳ میلیون نفر نیز از خدمات موردی این نهاد بهره‌مند هستند، تصریح کرد: این خدمات با کمک دولت و مردم خیراندیش و نیکوکار و خیران و حامیان عزیز به این نیازمندان صورت می‌گیرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه خدمات این نهاد متناسب با نیاز مددجویان است، اظهار داشت: هر نیاز در داخل خانواده‌ها در این نهاد با طراحی و ماموریت سازمانی متناسب با نیاز شده است و بسته‌های خدمتی مختلفی در قالب بسته معیشت و خدمات حقوقی، بهداشت و درمان، بیمه، آموزش، مشاوره، اشتغال و مسکن و... طراحی خدمت شده تا بتواند بخشی از نیازهای خانواده‌ها را جبران کنند.

وی افزود: هرساله تعدادی از مددجویان با ازدواج، فارغ التحصیلی و اشتغال و متصل شدن به صندوق بیمه از تحت حمایت این نهاد خارج می‌شوند.

ذوالفقاری از اهدای سالانه ۱۲۰ هزار جهیزیه از سوی این نهاد و با همت دولت و مردم خیر اندیش به نیازمندان خبر داد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) به حمایتهای این نهاد در جهت رفع سوء تغذیه بیش از ۵۰ هزار کودک زیر ۶ سال اشاره کرد و گفت: ماهانه سبد غذایی متناسب با نیاز کودک در اختیار خانواده‌های متصدی این کودکان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستا‌ها، مددجویان از خدمات درمانی سازمان بیمه خدمات بهره‌مند هستند، یادآور شد: خانواده‌های شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت از خدمات درمانی اقشار آسیب پذیر این نهاد بهره‌مند هستند و این نهاد در جهت بررسی نیاز درمانی که خانواده‌ها از آن بی‌اطلاع هستند به صورت سالانه طرحهای مختلف غربالگری را بین مددجویان از جمله: بینایی سنجی، شنوایی سنجی و بررسی میزان آهن افراد و بررسی سرطان و... اجرا می‌کند.

ذوالفقاری با بیان اینکه ۱۲ هزار بیمار خاص تحت حمایت این نهاد قرار دارند، تصریح کرد: این افراد به غیر از بیماری مشکل فقر و نداری را هم تجربه می‌کنند که کمیته امداد امام (ره) تلاش کرده ضمن تامین دارو و درمان مورد نیاز این افراد، خدمات جانبی از جمله؛ تغذیه مناسب، جابه جایی و اسکان در مراکز نزدیک به بیمارستان و... را در جهت کاهش مشکلات در اختیار آنان قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز